خبر های جدید

یک کلیسا در فنلاند به مسجد تبدیل شد.

یک کارگاه هنری در شهر لاهتی فنلاند که پیش از آن به عنوان کلیسا استفاده می شد، به مسجد تبدیل شد. در مراسم افتتاحیه آن، «یرکی ملیویران» شهردار شهر لاهتی فنلاند حضور یافت.

مرکز بیداری اسلامی مرکز اصلی فعالیتهای آن در شهر لاهتی قراردارد، این ساختمان را که از سال ۱۹۲۰ تا سال ۱۹۷۰میلادی به عنوان کلیسا استفاده می شد، خریداری کرد.

این ساختمان مدتی به یک کارگاه هنری تبدیل شد که مرکز بیداری اسلامی، پس از آن، آن را به مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی تبدیل کرد.

مدیر این مرکز بیداری اسلامی اظهار داشت: افتتاح این مسجد و این مرکز، گامی در جهت بقا و استمرار ارزشهای دینی مان به شمار می رودو در چند روز آینده، کنفرانسی مرتبط با این مسجد برای پاسخ به سوالات خبرنگاران، روزنامه نگاران و هموطنان،برگزار خواهد شد.

«یرکی ملیویران» شهردار شهر «لاهتی» نیز در مراسم افتتاحیه با اشاره به اینکه تعداد مسلمانان فنلاند به ۵۰ هزار نفر می رسد و مسلمانان از قومیتهای مختلف هستند، گفت: دین اسلام در سالهای اولیه قرن نوزدهم توسط مسلمانان تاتارستان به این کشور وارد شد.

وی افزود: این ساختمان پیش از این به عنوان کلیسا استفاده می شد و من امیدوارم و آرزو می کنم که این مسجد به مرکزی تبدیل شود که مسلمانان در آن به فراگیری زبان و فرهنگ مخصوص خود بپردازند.
_________________

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا