خبر های جدید

ساخت شهر یهودی، زیر مسجد الاقصی

مقامات رژیم صهیونیستی در حال ساخت شهر گردشگری در زیر مسجد الاقصی هستند و در طول شبانه روز به حفاری های خود ادامه می دهند.                                                                                                    


به نقل از روزنامه«البیان»، مقامات رژیم صهیونیستی در ادامه یهودی سازی قدس، در حال ساخت یک شهر گردشگری در زیر مسجد الاقصی هستند.

دکتر ابراهیم الفنی، کارشناس آثار فلسطینی گفت: هدف استراتژیک رژیم صهیونیستی از حفاری در زیر مسجد الاقصی، ساخت شهر گردشگری بر اساس روایات یهود است.

وی افزود: حفاری های یهودی زیر مسجد الاقصی به ویژه در منطقه مصلی مروانی، قبه الصخره و بخش جنوبی مسجد الاقصی در طول ساعت ادامه دارد.

ابراهیم الفنی با اشاره به فیلم مستند ۱۵ دقیقه ای که مراحل ساخت شهر گردشگری را نشان می دهد، اظهار داشت: ظاهر این حفاری ها با هدف دینی است، ولی در حقیقت اقتصادی و گردشگری است تا از این محل بهره ببرند و مدعی شده اند تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۶ میلیون گردشگر را در خود جای می دهد.

وی در ادامه نسبت به این اقدام صهیونیستها هشدار داد و گفت: در نتیجه حفاری ها زیر مسجد الاقصی، مسجد الاقصی با هر تکان در معرض خطر قرار دارد.

این کارشناس فلسطینی تاکید کرد که بخش جنوبی مسجد الاقصی به ارتفاع ۳۰ متر از سال ۱۹۹۱ میلادی ترک خورده است که فلسطینی ها تلاش دارند تا آن را مرمت کنند ولی مقامات مانع آن می شوند و ادامه حفاری ها برای این قسمت خطرناک خواهد بود.

بنابر این گزارش ، رژیم صهیونیستی همچنین ساخت سه هزار واحد مسکونی را در شهر قدس اشغالی آغاز کرده است و بدون توجه به مجامع بین المللی به اقدامات خود ادامه می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا