محمّد رسول الله

اهانت به پیامبر(ص)، واکنشی به گسترش و نفوذ اسلام است

محمدرسول اللهاهانت به پیامبر(ص)، واکنشی به گسترش و نفوذ اسلام است

تعصب دینی و مذهبی گروهی از قبطی‏های مصر آنها را وادار نمود تا در ساخت فیلمی موهن علیه پیامبر بزرگوار اسلام، حضرت محمد مصطفی- صلی الله علیه وسلم- با کشیش افراطی آمریکایی "تری جونز" همکاری نمایند. خبر این فیلم توهین آمیز که توسط گروهی از یهودیان و مسیحیان افراطی به مناسب سالگرد حادثه یازده سپتامبر ساخته شده است، در اولین ساعات پخش تنها دقایقی از آن در فضای اینترنت، به سرعت در جهان منتشر شد و مسلمانان بیدار در کشورهای اسلامی را به خشم آورده و آنها را به خیابانها کشاند.

مسلمانان مصری که گوی سبقت دفاع از مقام شامخ پیامبر اعظم- صلی الله علیه وسلم- را از دیگران ربودند، به سفارت آمریکا در قاهره حمله کرده و ساختمان این سفارت را در میان شعله های خشم خود سوزاندند. در گوشه ای دیگر از جهان اسلام مسلمانان لیبیایی با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در بنغازی، پس از تیراندازی کارکنان سفارت آمریکا به سوی معترضین، تیرها و گلوله های خشم و نفرت خود از هتاکان به ساحت پاک پیامبر اکرم- صلی الله علیه وسلم- را به سوی این سفارت شلیک کردند که در پی آن سفیر آمریکا در لیبی و سه کارمند این سفارت کشته شدند.

هنوز چند ساعتی از خبر انتشار قیام مسلمانان در مصر و لیبی نگذشته بود که در گوشه و کنار جهان در کشورهای اسلامی، مسلمانان به خیابان‏ها ریختند و خشم و انزجار خود را از این عمل شنیع و جاهلانه، که حکایت از حقد و کینه عاملان آن نسبت به اسلام و مسلمانان و پیامبر رحمت دارد، به گوش جهانیان رساندند؛ یمن، افغانستان، پاکستان، ایران، و بسیاری دیگر از کشورهای اسلامی صحنه اظهار عشق به پیامبر نور و هدایت و پیام آور صلح و دوستی بود. شعارهایی همچون: «لبیک یا محمد»، «بالروح بالدم نفدیک یا إسلام»، «إلا رسول الله» و «الله اکبر» در جای جای این کره خاکی طنین انداز شد و کلمه طیبه «لاإله إلا الله محمد رسول الله» کوچه و خیابانهای شهرها و کشورها را زینت بخشید.

به راستی، آیا سازندگان این فیلم موهن با خود چه اندیشیده اند؟ آیا موج بیداری اسلامی را در خاورمیانه و کشورهای اسلامی مشاهده نمی کنند؟! آیا شعار «الله اکبر» انقلابیون مسلمان و اقامه نمازهای باشکوه جماعت در میادین و خیابانهای شهرها- که همه اینها حاکی از عشق به  خدا و رسول است- را نمی بینند؟

– شاید – و یقینا- همه این موارد را مشاهده می کنند ولی خود را به بی خبری می زنند.

– شاید می خواهند مسیر انقلاب تازه به پیروزی رسیدۀ مردم را به بیراهه بکشانند. 

– شاید می  خواهند از این طریق ایمان و اعتقاد مسلمانان به خدا و رسول را بیازمایند.

– شاید…

– شاید…

– شاید…

ولی مسلمانان بیدار جهان با حضور در صحنه و به نمایش گذاشتن عشق خود به دین و پیامبر و اعلام اینکه برای دفاع از اسلام و زنده ماندن نام محمد، آخرین پیامبر خدا، حاضراند جان و مال و فرزند و خانمان خود را فدا کنند، جواب کوبنده ای بود برای تمام این "شاید"ها.

 

اما اهانت کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اسلام- صلی الله علیه وسلم- این را بدانند که ساخت چنین فیلمهای پَست و حقیری، به هیچ وجه نمی تواند چهره نورانی و منور پیامبر اسلام را مکدر نموده و عشق و محبت این رسول اعظم و منجی بشریت را از قلوب مسلمانان زدوده یا حتی کمرنگ کند. ساخت این فیلم هیچ ضرر و زیانی را متوجه یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان نیز نخواهد کرد و هیچ مسلمانی در دنیا با مشاهده این فیلم از دین و عقیده خویش، حتی به اندازه یک وجب، عقب نشینی نخواهد کرد، بلکه چنین اقدامات موهن و مخربّی علیه اسلام باعث بیداری بیش از پیش مسلمانان شده و غیرت ایمانی آنها را به جوش می آورد، و حتی سبب افزایش موج اسلام خواهی در بین غیرمسلمانان از اقشار مختلف می شود. بررسی تبلیغات مسموم دولتمردان و رجال مذهبی غرب علیه قرآن و در کنار آن، بررسی آمار افرادی که در سالهای اخیر در اروپا مشرف به اسلام شده اند به خوبی بیانگر این موضوع است.

لذا یکی از مهترین اسباب اینگونه اقدامات از سوی جهان غرب، ناکامی آنها در مقابل انتشار سریع و گسترده اسلام در کشورهای غربی است. آنها وقتی می بینند که دین اسلام بیشترین انتشار را در جهان، به ویژه در اروپا و آمریکا، دارد برای جلوگیری از این موج اسلام خواهی دست به چنین اقدامات پوچ و بی نتیجه ای می زنند که علیرغم خواسته آنها نتیجه معکوس و غیرمنتظره ای را برای آنها در پی دارد.

این فیلم توهین آمیز همچنین تلنگری است برای آن دسته از مسلمانانی که تا کنون در خواب غفلت فرو رفته و نسبت به دستورات قرآن و سنت‏های آن حضرت صلی الله علیه وسلم بی توجه هستند. توهین دشمنان اسلام به شعائر دینی مسلمانان از یک طرف، و ایجاد بیداری در بین مسلمانان و رجوع بیش از پیش آنان به سوی خدا، قرآن و پیامبر از سوی دیگر، بی درنگ این فرموده خداوند متعال را در اذهان تداعی می کند: «وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ» [آل عمران: ۵۴]

 

اما مسلمانان در مقابل چنین اقدامات اهانت آمیزی، که حاکی از عقب ماندگی عقلی و ضعف شخصیت اهانت کنندگان است، چه باید بکنند؟

در این زمینه خاطرنشان می شود که باید دانست که دشنام، ناسزا، افترا و زدن اتهام به بزرگان از قدیم الایام از جمله مواردی هستند که انسانهای دون همت و بی منطق و گروههای منحرف و گمراه آن را دستاویز خود قرار داده و به آن متوسل شده و می شوند. قرآن کریم در آیات متعددی از توهین و افترای مشرکین، یهودیان و مسیحیان دوران پیامبر نسبت به ذات پاک باریتعالی خبر می دهد؛ یهودیان، "عزیر" را فرزند خدا، و مسیحیان "حضرت عیسی" را فرزند خدا معرفی می کنند و مشرکین، فرشتگان را «بنات الله» (دختران خدا) قلمداد می کنند. یهودیان، خداوند متعال را – العیاذبالله- تنگدست و بخیل می خوانند؛ «وقالت الیهود یدالله مغلوله» خلاصه اینکه این افراد و گروههای گمراه، فقط برای اعلام مخالفت با پیامبر خاتم و دین اسلام، بزرگترین جنایت را در حق ذات باریتعالی مرتکب شده و برای او تعالی شریک قائل شده و سخنان و جملاتی را به کار می برند که قرآن در توصیف بزرگی و سنگینی آن می فرماید: «تکاد السموات یتفطرن منه و تنشق الارض و تخرّ الجبال هدّا أن دعوا للرحمن ولدا»

لذا وقتی ذات پاک باریتعالی مورد  افترا  و اهانت متعصبان، مغرضان و کوردلان قرار گرفته  است، پیامبر خدا و دیگر بندگان مقبول الهی به طریق حتم از این قاعده مستثنی نخواهند بود. اما آنچه در این خصوص قابل توجه و تذکر است، واکنش مسلمانان در مقابل چنین اهانتهایی است. طبق تعلیمات قرآن و سنت هیچ مسلمانی حق دشنام و ناسزاگویی و به زبان آوردن سخنان زشت در مقابل مخالفین را ندارد. -اگر چه این عقیده مسلمانان یکی از عواملی است که مخالفان و دشمانان اسلام همواره از آن سوء استفاده کرده و به مقدسات و بزرگان مسلمانان توهین می کنند-. اما مسلمانان نباید فراموش کنند که قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم، و بالتبع خطاب به مسلمانان، درهنگام مقابله با مخالفین می فرماید: «إدفع بالتی هی أحسن» و پیامبر اسلام در توصیف مسلمانان و مومنین به قرآن و رسالت پیامبر خاتم می فرماید: «لیس المؤمن بالطعان و لا باللعان و لا الفاحش و لا البذی.» (مومن [واقعی] به هیچ وجه طعنه زننده، لعنت کننده، فحاش و بذله گو نیست.) لذا مسلمانان نیز در چنین مواقعی نباید از حدود شرعی تجاوز کنند، بلکه باید به جهانیان، به خصوص غیرمسلمانانی که کشیش‏ها و راهبان و علمای کج اندیش با معرفی وارونه اسلام، بغض و دشمنی اسلام و مسلمین را در اذهان و قلوب آنها جای داده اند، بفهمانند که دین اسلام دین احترام به مقدسات بوده و حرمت شکنی و هتک حرمت در فرهنگ و قاموس اسلام هیچ جایگاهی ندارد. به راستی، در دینی که احترام به حضرت عیسی و حضرت موسی و تمام انبیا و پیامبران الهی، و نیز ایمان به تمام کتب آسمانی واجب بوده و پیروان خود را از کوچکترین اهانت و تحقیر به ساحت مقدس پیامبران الهی و کتب آسمانی به شدت برحذر داشته و آن را موجب کفر می داند، به مقدسات ادیان و مذاهب احترام گذاشته می شود، یا در دینی که پیروان آن از هیچ نوع افترا، دروغ، اتهام و توهینی به مقدسات دیگران دریغ نمی ورزند؟ آیه ۲۸۵ سوره مبارکه بقره دیدگاه و اعتقاد اجمالی مسلمانان را بیان می کند آنجا که می فرماید: «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَمَلآئِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ وَقَالُواْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ» (پیامبر (خدا) بدانچه از جانب پروردگارش بر او نازل شده است ایمان آورده است‏، و مؤمنان همگى به خدا و فرشتگان و کتابها و فرستادگانش ایمان آورده‏اند (و گفتند:) (میان هیچ یک از فرستادگانش فرق نمى‏گذاریم‏) و گفتند: شنیدیم و گردن نهادیم‏، پروردگارا، آمرزش تو را (خواستاریم‏) و فرجام به سوى تو است‏.)

وظیفه دیگر مسلمانان در قبال چنین وقایعی این است که برنامه ریزی و فعالیت خود را در زمینه معرفی و شناخت پیامبر بزرگوار اسلام- صلی الله علیه وسلم- و نیز بیان فرهنگ غنی و انسان ساز اسلام و تعلیمات گهربار آن حضرت – صلی الله علیه وسلم- با تلاشی مضاعف گسترش داده و محبت خدا و رسول و انگیزه عمل به قرآن و سنت را در بین مسلمانان صدچندان کنند و از این طریق روح جانفشانی و ایثار و فداکاری در راه خدا و دفاع از کیان اسلام و مسلمین را در اعماق قلوب مسلمانان بدمند.

 

نکته دیگر اینکه دشنام و ناسزا قبل از همه متوجه فرد دشنام دهنده می شود و ضربه بسیار مهلکی را بر پیکره شخصیت و هویت او وارد می سازد. زیرا توهین و افترا نشان دهنده نوعی حقد و کینه بیش از اندازه و مبتنی بر حماقتی است که در وجود اهانت کننده نسبت به فرد یا گروه مخالف نهفته است. لذا ساخت این فیلم موهن نمونه ای از این حقد و کینه است که این حقد و کینه قبل از همه، سران غرب و کشیشهای متعصب و کوردلی همچون "تری جونز" و امثال او را خواهد بلعید. و به خدای محمد قسم که آنها به هیچکدام از آرزوهای خود که همان نابودی "اسلام" و محو نام "محمد" و "قرآن" از روی کره خاکی است نخواهند رسید، زیرا "اسلام" همان دین کامل و جامعی است که مورد پسند و رضای پروردگار جهانیان است؛ «إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ» [آل عمران: ۱۹]، «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا» [مائده: ۳] و  "محمد" همان نام مبارکی است که در لوح محفوظ و در قرآن کریم درج شده است؛ «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» [فتح: ۲۹] و "قرآن" همان کتابی است که تا قیامت به هیچ وجه منسوخ نشده و از تحریف و دستبرد مصون می ماند؛ «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» [حجر: ۹]

برگرفته از سنی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا