خبر های جدید

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده درارتباط با موج نوین اسلام گرایی

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحادیه بین‌المللی امت واحده طی بیانیه‌ای  سیاست اسلام هراسی اتخاذ شده از سوی دولت بنگلادش و کشتن انسان‌های بیگناه را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا إِنَّهُ بِما
تَعمَلونَ بَصیرٌ» (هود / ۱۱۲)

ماه‌های اخیر شاهد بروز اتفاقات ناگواری در کشور مسلمان نشین بنگلادش بود که متاسفانه به سبب سیاست‌های رسانه‌ای نظام سلطه عملا بر مردم جهان پوشیده ماند.

بنگلادش که جزو پرجمعیت‌ترین کشورهای مسلمان در دنیا شناخته می‌شود از سال‌های گذشته با روی کار آمدن جریانات سکولار شاهد اجرای سیاست‌های ضد اسلامی بوده است که اوج آن در تشکیل دادگاه‌هایی بر ضد شخصیت‌های معروف جریانات اسلام‌گرا نمایان شد؛ دادگاه‌هایی که به بهانه درگیری‌های رخ داده در جریان استقلال کشور بنگلادش از پاکستان در سال ۱۹۷۱ و تعیین عاملان کشتارهای صورت گرفته در آن زمان برپا شدند؛ لکن اهدافی دیگر را دنبال می‌کنند.

شخصیت‌های مطرح متعددی از حرکت جماعت اسلامی بنگلادش ـ بعنوان قوی‌ترین جریان اسلام گرای این کشور ـ طی این سال‌ها دستگیر شده و محکوم به حبس‌های بلند مدت و نیز اعدام شدند.

متاسفانه روز پنجشنبه ۲۱ آذر نخستین حکم از این سلسله احکام به اجرا درآمد و «عبدالقادر ملا» دستیار دبیرکل جماعت اسلامی بنگلادش به اتهام آنچه جنایات جنگی در ۴۲ سال پیش عنوان شد، در زندان اعدام شد در حالی که تا آخرین لحظات پیش از اعدام، خویش را از اتهامات وارده مبرا دانست و حکم صادره را ضدیت حزب حاکم با جریانات اسلام‌گرا نامید. این اعدام، موجی از اعتراضات مردمی را به دنبال داشت که با سرکوب شدید و خونین از سوی نیروهای پلیس و شبهه نظامی دولتی مواجه شد و ده ها نفر را به خاک و خون کشاند.

اتحادیه بین المللی امت واحده ضمن محکومیت شدید سیاست اسلام هراسی اتخاذ شده از سوی دولت بنگلادش و کشتن انسان‌های بیگناه، تاکید می‌کند که نظام سلطه با همکاری متحدان سکولار خویش از مصر گرفته تا بنگلادش، به دنبال سرکوب موج نوین اسلام گرایی و بیداری اسلامی‌ای است که خواب‌های استعماری‌شان را آشفته ساخته است؛ قطعا حفظ وحدت میان امت اسلامی در کنار صبر و استقامت و جلوگیری از افراط در واکنش به دشمنی‌های صورت گرفته، آینده را آز آنِ اسلام و مسلمین خواهد.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

اتحادیه بین المللی امت واحده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا