خبر های جدید

اتحادیه‌ی جهانی علمای و حمایت از موفقیت های ترکیه

اتحادیه‌ی جهانی علمای و حمایت از موفقیت های ترکیه

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان از قوانین و شیوه‌هایی که به فساد اخلاقی و اجتماعی در ترکیه پایان می‌دهد کاملا حمایت می‌کند

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان از قوانین و شیوه‌هایی که به فساد اخلاقی و اجتماعی پایان می‌دهد و با سرشت سالم بخش اعظم ملت ترکیه سازگاری دارد کاملا حمایت می‌کند؛ اتحادیه هم‌چنین اقدامات خراب‌کارانه‌ی برخی از افراد را که خیر و مصلحت ملت و کشور را نمی‌خواهند محکوم می‌کند.

الحمد لله، والصلاه والسلام على رسول الله، وعلى وآله وصحبه ومن والاه.. وبعد:

یکی از وظایف اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان آن است که کار نیک را تشویق و کار بد را تقبیح کند، پروژه فرهنگی را برای امت تشریح کند و امت را از ترفند دشمنان برحذر دارد. این همان مسئولیت نصیحت و خیرخواهی است که خداوند آن را بر علما واجب کرده است و این شعار اتحادیه است.

در همین راستا باید بگوییم که حزب عدالت و توسعه به رهبری آقای رجب طیب اردوغان در تمام حوزه‌ها گام‌های موفقی برداشته است؛ در حوزه‌ی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی موفق عمل کرده است و دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای در زمینه‌ی توسعه‌ی فراگیر اقتصادی، تحقق آزادی و کرامت و عدالت و برابری برای ملت ترکیه به ارمغان آورده است و یکی از مهم‌ترین گام‌های تاریخی او برقراری صلح با کردها و تلاش جدی برای پایان دادن به جنگ‌های خونین بین دولت و حزب کارگران کردستان است که بیش از سی سال است جریان دارد و تاکنون ده‌ها هزار قربانی بر جای گذاشته و صدها ملیارد دلار را به جای هزینه در سازندگی و آبادانی در راه قتل و ویرانی بر باد داده است.

یکی دیگر از دستاوردهای مهم‌ اردوغان تلاش جدی او برای پیوند قوانین با باور ملت ترکیه و فطرت پاک آنان، جلوگیری از فساد اخلاقی و ممنوع کردن مواد مخدر و مشروبات الکلی به وسیله‌ی قوانین تدریجی است. مواضع اشرافی و نظارتی جناب اردوغان در سومالی، سوریه، عراق و دیگر کشورها نسبت به مسایل امت و مسایل عادلانه‌ی انسانی را نیز می‌توان به فهرست موفقیت ایشان افزود.

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان این دستاوردهای بزرگ و سایر اقدامات ایشان را مورد تقدیر قرار می‌دهد و برای تمام کسانی که به نحوی در این موفقیت‌ها سهیم بوده‌اند توفیق و کامیابی آرزومند است. اتحادیه در این زمینه خواهان چند مسأله است:

۱- از ملت ترکیه می‌خواهد این دستاوردهای بزرگ را ارج نهند و از آن مراقبت کنند؛ ملت نباید نسبت به موفقیت‌های به دست آمده بی‌تفاوت باشند؛ آنان نباید اجازه دهند که افرادی از روی هوا و هوس و کینه و حسادت، نظم و قانون را مختل و مانع پیشرفت شوند؛ این مسئولیت آنان در مقابل خداوند است و نباید به مفسدان اجازه دهند بار دیگر به اریکه‌ی فساد بازگردند.

۲- اتحادیه از اقلیت مخالف می‌خواهد حرمت رأی اکثریت قریب به اتفاق ملت ترکیه را رعایت کنند و از تخریب دارایی‌های کشور و افراد پرهیز کنند و با توطئه‌های خارجی هم‌گام نشوند؛ ترکیه هم‌اکنون بهای مواضع شجاعانه و بزرگ‌منشانه‌ی خود نسبت به مسایل امت را پرداخت می‌کند؛ اما مخالفان بدانند که سنت‌های مؤکد الهی و تجارب گذشته نشان می‌دهد که حق همواره پیروز و ظلم و ستم نابود شدنی است؛ سرانجام همراهی با دشمنان چیزی جز پیشمانی و زیان‌کاری نیست و تنها اخلاص و هم‌دلی و عدالت و وفاداری است که باقی خواهد ماند:

“فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ” امّا کفها، (بیسود و بیهوده بوده و هرچه زودتر) دور انداخته می‌شود، ولی آنچه برای مردم نافع است در زمین ماندگار می‌گردد.

“وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ” و کسانی که ستم می‌کنند خواهند دانست که بازگشتشان به کجا و سرنوشتشان چگونه است!!

۳- اتحادیه به امت اسلامی یادآور می‌شود که طرح‌های شوم دشمنانِ پیشرفت و آزادی و شکوفایی به صورت زیر در کمین این امت نشسته است: ناکارآمد کردن حکومت قانونی از راه کمک‌های نامحدود خارجی و تحریک مطالبات داخلی برای ایجاد آشفتگی و ناآرامی، تا سرانجام چرخ پیشرفت و توسعه متوقف شود، امت اسلامی پراکنده و عقب‌مانده باقی بماند، به راحتی تسلیم دشمنان شود و خیرات و برکات آن مورد دستبرد استعمارگران و غارت‌گران قرار گیرد. اما بیداری امت اسلامی از جمله ملت بزرگ ترکیه می‌تواند نقشه‌های آنان را برملا و نیرنگ‌شان را خنثی کند. امت اسلامی از خواب غفلت بیدار شده است و دوران افول خود را سپری کرده است. این امت به خداوندی پشت‌گرم است که هیچ گاه دست حمایتش را از سر امت بر نمی‌دارد:

“وَیَمکُرُونَ وَیَمکُرُ اللّهُ وَاللّهُ خَیرُ المَاکِرِینَ” “وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ”

]دکتر علی قره داغی                                                        دکتر یوسف قرضاوی

]دبیرکل                                                                           رئیس اتحادیه

نقل از سایت اتحادیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا