خبر های جدید

کمک ۹۰ میلیون یورویی به ملت مصر یا کودتاگران؟!

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشروق، «کاترین اشتون» در بیانیه‌ای که سفارت اتحادیه اروپا در قاهره آن را منتشر کرد، تاکید کرد: ثبات در مصر و نیاز شهروندان به محیطی امن موضوع مهمی است و حقوق اساسی انسان‌ها باید در همه شرایط محترم شمرده شود.
این اظهارات اشتون پس از دیدار دیروز وی با «زیاد بهاء الدین» معاون نخست وزیر و وزیر همکاری بین المللی مصر در بروکسل بیان شد و وی اشاره کرد که در دیدار با بهاء الدین اوضاع سیاسی و اقتصادی مصر و گزارش‌های نگران‌کننده‌ای که از سرکوب تظاهرات و بازداشت‌های خشونت‌آمیز توسط نیروهای امنیتی به دست وی رسیده است، بررسی کرده است.
در این بیانیه آمده است که کمک‌های اتحادیه اروپا به بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و جامعه مدنی مصر ادامه خواهد داشت و در همین راستا روز گذشته توافقی مبنی بر ارائه کمک ۹۰ میلیون یورویی به مصر امضا شد و هدف از این کمک‌ها تقویت امر آموزش کودکان به خصوص دختران و مبارزه با پدیده اشتغال کودکان به خصوص در مناطق فقیر مصر است.
اشتون همچنین تصریح کرد که در دیدار با بهاء الدین بر آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک به ملت مصر به منظور دستیابی به یک کشور دموکراتیک، با ثبات و شکوفا برای همه مصری‌ها تاکید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا