خبر های جدید

پیام‌های محکومیت و تسلیت علما، اندیشمندان و مراکز فرهنگی و دینی اهل سنت ایران در پی حملات تروریستی تهران

پیام‌های محکومیت و تسلیت علما، اندیشمندان و مراکز فرهنگی و دینی اهل سنت ایران در پی حملات تروریستی تهران

در پی حملات تروریستی دیروز که مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی را هدف قرار داده بودند، شخصیت های دینی، فرهنگی، علمی و سیاسی و مراکز علمی و دینی اهل سنت ایران در بیانیه هایی جداگانه این حملات را محکوم کردند و با بازماندگان این حملات اظهار همدردی نمودند.

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، مدیر دارالعلوم مکی زاهدان و ریاست شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

آنچه امروز در پایتخت کشورمان رخ داد و باعث شهادت جمعی از هم‌وطنان و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد، عملی بسیار شنیع و زشت بود که قطعا از دید هر انسان آزاده و منصفی محکوم است. این حمله‌ی بزدلانه که عوامل جنایتکار آن حتی ملاحظه ماه مبارک رمضان و افراد روزه‌دار را هم نکردند، در واقع امنیت و آرامش کشور ما را هدف قرار داده است.

امنیت موجود در جمهوری اسلامی ایران در میان تنش‌های منطقه و خاورمیانه، دشمنان این مرز و بوم را بر آن داشت تا امنیت و آرامش کشور عزیز ما را به چالش بکشند، اما غافل از اینکه این قبیل اقدامات بزدلانه هرگز نمی‌تواند صفوف متحد و منسجم ملت ما را برهم بزند، زیرا ملت فهیم و هوشیار ایران، اعم از اقوام، مذاهب و گرایش‌های مختلف، با حفظ وحدت و اخوت تمام توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان را خنثی کرده و نقش بر آب می‌کنند.

تا زمانی‌که مردم عزیز کشورمان وحدت و همبستگی خودشان را حفظ کنند، عوامل پشت پرده اینگونه حملات کور و زشت که به هیچ دین و مذهبی پایبند نیستند، در رسیدن به اهداف خود موفق نخواهند شد. جای خرسندی است که با وجود ضایعات پیش آمده، تروریست‌ها در اجرای طرح شوم خود شکست خوردند و بحمدالله آمار تلفات بسیار کمتر از آن چیزی بود که عاملان و طراحان این حملات انتظار آن را داشتند.

گسترش اقدامات تروریستی در مناطق مختلف دنیا بیانگر آن است که قدرت‌های جهان برنامه‌ی جامعی برای پایان‌دادن به خشونت‌ها و جنگ‌های ویرانگر ندارند. وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی با تحکیم وحدت و اخوت و پایان‌دادن به اختلافات، به دنبال برچیدن منازعات منطقه‌ای باشند تا زبانه‌های این آتش پرنفرت کشورها و مناطق بیشتری را در بر نگیرد.
بنده ضمن محکوم نمودن شدید این عمل شنیع، از درگاه ایزد منان برای شهدا مغفرت و رفع درجات و برای مجروحین شفای عاجل و کامل مسئلت دارم.

(شیخ‌الاسلام مولانا) عبدالحمید
امام جمعه اهل سنت زاهدان

استاد کاک حسن امینی، حاکم شرعی مردمی کردستان، رییس شورای مکتب قرآن کردستان و مدیر مدرسه دینی امام بخاری سنندج

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثەی یورش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی که در نتیجه‌ی آن تعدادی از هموطنان بی گناه جان باختند و عدەی بیشتری زخمی شدند جای بسی نگرانی و تأسف میباشد، تجربه نشان داده است که اینگونه اقدامات آثاری جز ایجاد فضای خشونت و ناامنی نداشته و قربانیان آن، مردم و افراد بی گناه بوده است. اسلام چنین رفتار و عملیاتی را در کارنامەی خود در هیچ شرایطی به ثبت نرسانیده است. لذا اینجانب از طرف خود و مکتب قرآن کردستان همراه ابراز همدردی با خانوادەهای جان باختگان و مصدومان و درخواست غفران برای درگذشتگان، و شفای عاجل برای زخمی شدگان، این عمل تروریستی را محکوم نموده و عمیقاً آرزومندم که در همه‌ی دنیا بخصوص در کشور عزیزمان خشونت و ترور و فضای ناامنی جای خود را به عطوفت و گفتمان و آرامش عمومی بدهد.

حسن امینی
حاکم شرع مردمی کردستان و رییس شورای مکتب قرآن کردستان

جماعت دعوت و اصلاح

بسم الله الرّحمن الرّحیم

مردم شریف و سربلند ایران

با سلام و تحیت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

حمله‌ی تروریستی به پارلمان کشورمان و آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی و به خاک و خون کشیدن جمعی از هموطنان شریف و بی‌گناه موجب بهت و تأثّر ملّی شد. ضمن محکوم کردن این اقدامات جنایت‌بار به خانواده‌ی جانباختگان این دو رویداد تسلیت عرض نموده، برای مصدومان شفای عاجل از خداوند مهربان خواستاریم. کشور ما بیش از هر زمانی به وحدت و انسجام نیاز دارد. یقین داریم ایران ما یکپارچه و تمام‌قد در برابر تروریسم خواهد ایستاد و بر این بلای ویرانگر به یاری خدا، فایق خواهد شد.

جماعت دعوت و اصلاح

١٧ خرداد ١٣٩۶

دکتر جلال جلالی زاده، استاد دانشگاه تهران، دبیر شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، عضو شورای مرکزی جزب اتحاد ملت ایران اسلامی و مدیر مسئول سابق هفته نامه سیروان

نظام زندگی و سنن حاکم بر هستی بر پایه اعتدال، تعادل و عدل بنا نهاده شده است. یعنی حاکمیت توازن و تکافل بر همه امور تا اینکه حیات بشری و اداره هستی با اختلال مواجه نگردد.

گاهی برخی از افراد بشر به سبب انحراف از این موازین و سقوط در منجلاب خودخواهی و فروافتادن در مسیر ضلالت به نوعی دچار آشفتگی ذهنی و فکر می شوند که این سوء استفاده از موقعیت و یا منفعت طلبی ایجاد یک نظام قضایی مستقل متعادل را می طلبد.

در اصل اعزام و ارسال پیامبران برای نجات انسان ها از افراط و تفریط و نشان دادن مسیر درست زندگی مسالمت آمیز است.

اصلا در دین خدا خشونت و ترور هیچ جایگاهی ندارد، در طول تاریخ هیچ پیامبری و یا مصلحی تروریست نبوده و با خشونت برای رسیدن به هدف استفاده نکرده است، مبارزه با ظلم و ستمکاران و تحقق عدالت در جامعه مقوله ای است و توسل به خشونت و کشتن بی گناهان مقوله دیگری است.

در هیچ نظام توحیدی و یا بشری عادلانه از ابزار سرکوب و خشونت آمیز برای تحمیل عقیده و یا اثبات حقانیت یک مکتب استفاده نشده است. در کل می توان گفت فوران قوه غضبیه و شهوانیه و از حد اعتدال خارج شدن و یا به عبارتی دیگر از مسیر فضایل اخلاقی و عدل منحرف شدن موجب تباهی و سقوط فرد و جامعه می گردد.

ترور و خشونت نیازی به توجیه و محکومیت ندارد ،زیرا با فطرت سالم و نظم حاکم بر هستی مخالف و موجب ناامنی و سلب آسایش در جامعه می گردد که آثار سلبی منفی زیادی اعم از بی اعتمادی ، هرج و مرج و آشوب های کور را در پی دارد. حمله به خانه ملت ،حمله به دموکراسی و آرا و اهداف ملت و قانونمداری و نظارت بر مسئولان است.

تروریست ها امروز مانند دزد ناشی بودند که به کهدان زدند و در اولین تجربه نا موفق خود قلب ملت را نشانه گرفتند و به پایگاه قانون و جایگاه مردم و ملت بزرگترین اهانت را روا داشتند.

ایران لجنزار خوبی برای رشد میکروب تروریسم نیست، زیرا در این کشور مردمانی فهیم و مهربان زندگی می کنند که با دوستانشان مروت و با دشمنانشان مدارا می کنند. و برای به کرسی نشاندن مطالبات و خواسته های خود به جای روش های ناپسند منسوخ به صندوق های رای روی می آورند.

نباید عملکرد عده ای بیگانه از فرهنگ ایرانی و اسلامی موجب تیره شدن اذهان و یا تضعیف وحدت ملی و تلخ کردن کام میلیون ها نفری از هموطنانمان شود که به امید رشدو شکوفایی و توسعه همه جانبه ،اجرای قانون و رفع تبعیض و بی عدالتی در بیست و نه اردیبهشت به پای صندوق های رای آمده بودند.

ترور فرجام نیکی جز به هدر دادن نیرو و توان و کشتن بی گناهان ندارد، من که خودم و خانواده ام قربانی ترور کورکورانه هستم ،می دانم که چقدر ناگوار است ،غیر منتظره و ناگهانی فضای امن و حریم خانواده و جمع، مورد تعرض و اعمال تروریستی قرار گیرد و با شلیک گلوله ها و پرتاب نارنجک سکوت حاکم شکسته شود و در یک چشم به هم زدن بهترین افراد و شایسته ترین بندگان خدا قربانی نقشه های شیطانی خفاشان شب شوند. . به ویژه در ماه رمضان و با زبان روزه باغبان و کارگری زحمتکش را سلب حیات نمودن و خانواده ای را داغدار کردن که در هیچ قالب اخلاقی و انسانی نمی گنجد.
عمل زشت تروریست ها تنها از آن مغزهای بیمار تراوش می کند و تنها به مسببان آن نسبت داده می شود ، نمی توان مکتب،مذهب و یا دین خاصی را مسبب و یا عامل ترور و ناامنی دانست .

امید است چنین اعمال نابخر دانه ای هیچ گونه تاثیر منفی و سلبی بر فضای برادری و حق طلبانه وعدالت خواهانه ی مردم ایران نداشته باشد.

مولانا محمدحسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش

حملات تروریستی امروز که در پایتخت کشور عزیزمان رخ داد و موجب به شهادت رسیدن و مصدومیت جمعی از هم وطنان گرامی گردید همگان را در غم و اندوه فرو برد و سبب تاسف اینجانب و تمامی آزاداندیشان شد.

اینجانب به نمایندگی از مدرسین و طلاب دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن محکوم کردن این عمل جاهلانه که بر خلاف شرع و انسانیت بود به مسئولین امر و خانواده های داغ دار تسلیت عرض نموده و یادآور می شوم اینگونه اعمال سبب انسجام اقوام و مذاهب اسلامی کشور خواهد شد و در عزم راسخ ملت مسلمان و انقلابی ایران خللی وارد نخواهد کرد.

در پایان از خداوند منان علو درجات ومغفرت جان باختگان و شفای عاجل برای مصدومان را خواستارم.

(مولانا) محمدحسین گرگیج – امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش

مولانا غلام احمد علی بائی، مدیرحوزه های علمیه انوارالعلوم خیرآباد و دارالعلوم اسلامی ریزه و امام جمعه شهر مشهدریزه

بسم الله الرحمن الرحیم

حوادث تروریستی امروز نتیجه حرکت بسیار نابخردانه ایادی کفر و هم پیمانانشان بود، کسانی که با اسم اسلام، در پی بر هم زدن آرامش و امنیت مسلمین در همه جای دنیا هستند؛ آنها که از اتحاد مسلمانان ایران در هراس هستند و وقتی نتوانستند مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کنند دست به کار شدند و پس از پیروزی ملت در صحنه انتخابات و برای تلخ نمودن شیرینی حضور حداکثری مردم ، با اعمال ناشی گرانه خود خانواده های زیادی را داغدار کردند . این افراد به ظاهر مسلمان، نه تنها حرمت ماه خدا را نگه نداشتند بلکه جهت راضی نگه داشتن اربابان خونخوار خود دست به جنایت هولناکی زدند و در حرم امام راحل (ره) و مجلس شورای اسلامی جمعی از هموطنان روزه دار و بیگناهمان را شهید و مجروح نمودند ؛ اما غافلند که ((یدالله فوق ایدیهم ))

اینجانب این واقعه تروریستی هولناک که تنها برای ایجاد اختلاف و برهم زدن صفوف متحد مسلمین در ایران است رامحکوم نموده و به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و ملت شریف ایران بخصوص خانواده های داغدار تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان برای شهدای این حادثه غفران و رحمت و برای مجروحان شفای عاجل خواستارم .

در پایان از همه ملت آزاداندیش و صبور ایران اسلامی از هر قومیت و مذهبی تقاضا دارم در این لحظات سخت، اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کنند و با اتحاد و انسجام بیشتر نقشه های شوم دشمنان مشترک ایران را نقش برآب کنند.

و من الله التوفیق و علیه التکلان
(مولانا) غلام احمد علی بائی
مدیرحوزه های علمیه انوارالعلوم خیرآباد و دارالعلوم اسلامی ریزه و امام جمعه شهر مشهدریزه

مولانا فتحی محمد نقشبندی، مدیر محترم مفتاح العلوم و امام جمعه مسجد قاسمی راسک

بسمه تعالی
(کل نفس ذائقه الموت)
انا لله و انا الیه راجعون
عملیات تروریستی در مرقد امام خمینی ‌- ره- و مجلس شورای اسلامی ایران و هتک حرمت ماه مبارک رمضان مایه تاسف و اندوه اینجانب شده و محکوم می نمایم. برای شهدا علو درجات و بازماندگانشان دعای صبر و نعم البدل و مصدومان دعای شفای عاجل را از رب رؤف و منتقم داشته و به مقام معظم رهبری، دولت کریمه و خانواده های شهدا مراتب عرض تسلیت دارم.

(مولانا) فتحی محمد نقشبندی مدیر محترم مفتاح العلوم و امام جمعه مسجد قاسمی راسک

مدیریت و مدرسین حوزه علمیه الصدیق بیرجند

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
(انا لله وانا الیه راجعون)
باری دیگر دشمنان اسلام ودشمنان ملت ایران، مرتکب عملی زشت و خلاف انسانیت شده و در اقدامی ناجوانمردانه در حرم مطهر امام راحل وساختمان مجلس شورای اسلامی دست به اقدامات تروریستی زده که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در این ایام مبارک گشت .
لذا ضمن محکومیت شدید این عمل ننگین و ضد بشری و اسلامی، از مسوولین و نهادهای بین المللی خواهان محکومیت این جنایت و از ملت ایران، خواهان حفظ وحدت ملی و اسلامی هستیم. از خداوند سبحان، علو درجات برای شهدا و اجر و صبر برای بازماندگان و شفای عاجل برای مجروحین مسئلت داریم.

مدیریت و مدرسین حوزه علمیه الصدیق بیرجند

مدیریت، مدرسین و طلاب حوزه علمیه صدیقیه تربت جام

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
متاسفانه بار دیگر و در کمال ناباوری و با نهایت تأسف و تأثر بسیار، روز گذشته شاهد انجام حملات تروریستی علیه شهروندان در پایتخت کشور که بنا بر اعلان رسانه های رسمی به کشته و زخمی شدن تعدادی از هم وطنان انجامید، بودیم. با ابراز تأثر و تأسف عمیق از وقوع این گونه حملات تروریستی، اقدامات خشونت طلبانه و وحشیانه گروه‌های تروریستی در قتل‌عام مردم بی‌گناه و ترویج موج وحشت، ارعاب و خشونت را که مخالف آموزه‌های مذهبی و ارزش های انسانی است را به شدت محکوم کرده و با خانواده‌های بازماندگان اعلام همدردی و همبستگی می نماییم.

ما مدرسین و طلاب این حوزه به عنوان بخشی از جامعه این کشور عقیده داریم پدیده شوم تروریسم پدیده ای جهانی است که مرز نمی‌شناسد و محدود به مکان و زمان خاصی نیست. این کشتارها و حملات وحشیانه باید باعث همبستگی و افزایش اخوت و انسجام ملی برای مقابله قاطع و جامع با تروریسم گردد. مقابله با تروریسم در هر مکانی نیازمند اتحاد بیشتر جامعه و ایستادگی تمام عیار همه شخصیت‌ها ،گروه‌ها و سازمان‌ها است.

از زحمات تمامی نهادهای ذی ربط خصوصا نیروهای امدادی، امنیتی، انتظامی و سپاه که با بصیرت و هوشیاری به موقع توطئه های تروریستها را خنثی نمودند، تشکر می نماییم.

مدیریت، مدرسین و طلاب حوزه علمیه صدیقیه تربت جام

مولانا عبدالمجید مرادزهی خاشی

بسم الله الرحمن الرحیم

تروریستهای منحرف و جنایتکار جنایت آفریدند.

امروز در ماه مبارک رمضان عوامل یهود و استکبار جهانی دست به جنایتی بزرگ زدند و با حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مرقد امام راحل ، و به خاک و خون کشید بیش از پنجاه نفر کشته و زخمی ، قلب ملت بزرگ ایران را جریحه دار نمودند.

حرمت ماه رمضان بر هر مسلمانی فرض است ولی این جنایتکاران با حرمت شکنی خویش سیزده نفر از مسلمانان روزه دار را شهید و چهل و سه نفر را مجروح ساختند.

دشمنان قسم خورده اسلام و ایران و امت اسلامی بدانند که چنین حرکتهای مذبوحانه ای نه این که تاثیری بر عزم و مقاومت ملت بزرگ ایران نخواهد گذاشت ، بلکه مسوولیت پذیری و عزم دولت و ملت را در مبارزه با تروریسم قویتر و مستحکم تر خواهد ساخت.

استکبار جهانی بداند که با چنین شیطنتهایی موفق نخواهد شد ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را گرفتار دامی سازد که پهن نموده است.

ملت بزرگ ایران و دولت مردان صبور و حکیم جمهوری اسلامی اجازه نخواهند داد توطئه ها و دسیسه های صهیونیست و امریکای جنایتکار به بار نشیند و از آب گل آلود خاور میانه بیشتر ماهی بگیرند.

ضمن محکومیت شدید این جنایت، شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیز را به محضر مقام معظم رهبری ، دولت و ملت قهرمان ایران و خانواده های داغدیده تسلیت گفته برای شهدا علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان اجر و صبر را از بارگاه خداوند متعال مسالت دارم.

عبدالمجید مرادزهی خاشی
خرداد نود و شش زاهدان

مولانا عبدالباری صالحی مدیرحوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد

بسمه تعالی
قال الله تعالی :
وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّهٍ وَ مِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ .
ﻭ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺗﻮﺍﻥ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﺍﺯ ﻧﻴﺮﻭ [ ﻭ ﻧﻔﺮﺍﺕ ﻭ ﺳﺎﺯ ﻭ ﺑﺮﮒ ﺟﻨﮕﻰ ] ﻭ ﺍﺳﺒﺎﻥ ﻭﺭﺯﻳﺪﻩ [ ﺑﺮﺍﻯ ﺟﻨﮓ ] ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺷﻤﻦ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺩﺷﻤﻦ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻭﺩﺷﻤﻨﺎﻧﻰ ﻏﻴﺮ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻧﻤﻰ ﺷﻨﺎﺳﻴﺪ ، ﻭﻟﻰ ﺧﺪﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺷﻨﺎﺳﺪ ﺑﺘﺮﺳﺎﻧﻴﺪ. ﻭ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﻨﻴﺪ ، ﭘﺎﺩﺍﺷﺶ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ، ﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺘﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﮔﺮﻓﺖ .
دشمنان اسلام و انقلاب که خود را درمنطقه منزوی وشکست خورده می بینند و از طرفی حضور پرشور مردم درانتخابات و بزرگداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و حمایت از نظام اسلامی ایران بر انزوای گروههای تروریستی و معاند نظام اسلامی افزوده است. و از طرفی از مقابله رو در رو با ملت ایران می ترسند لذا با برنامه ریزی و ترور می‌خواهند امنیت داخلی ایران اسلامی را به چالش بکشانند، برای رسیدن به این هدف گروههای تروریستی و آدمکش خود را به ایران فرستاده تا با بمب گذاری وکشتن افراد بیگناه موجودیت شکست خورده خود را ترمیم نمایند، و به قول رهبر عزیزمان اینها می خواهند با ترقه بازی امنیت کشور ایران را از بین ببرند .

ما مدرسین و طلاب حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد این حرکت ناجوانمردانه و زشت دشمنان ملت ایران که در مرقد امام خمینی(ره) و خانه ملت (( مجلس شورای اسلامی )) به وقوع پیوسته ، و باعث شهیدشدن ۱۲ تن و زخمی شدن ۴۳ نفر از هموطنان بی گناه و بی دفاع ما، شده است را محکوم نموده و اعلام می داریم که ملتهای مسلمان باید آگاه باشند و بدانند که هر زمان یکی از سران آمریکای جنایتکار به کشورهای منطقه وارد می‌شود ترور و کشتار مسلمانان آغاز می گردد و این واقعه ضرورت همکاری، وحدت، و انسجام همه گروهها، مذاهب، اقوام و طوایف داخلی وکشورهای خارجی جهت مبارزه با تروریسم را به وجود می‌آورد .تا ابرقدرتهای جنایتکار بدانند با رقص شمشیر نمی توانند وحدت وانسجام ملی، ایران اسلامی را به چالش بکشانند.ملت ایران حرکات مرموزانه و شیطنت آمیز آمریکا و هم پیمانان جنایتکارش را خوب می شناسند و قدر نعمت امنیت و سلامت را می دانند و با وحدت و انسجام ملی و اسلامی مثل همیشه توطئه آنها را خنثی خواهند نمود .

در پایان از خداوند متعال، علو درجات برای این شهیدان و صحت و سلامتی برای مصدومین این حادثه تلخ و صبر جمیل برای خانواده و بازماندگان این واقعه تروریستی را خواستاریم، و از همه مسئولین نظام اسلامی می خواهیم همچون گذشته، با قاطعیت تمام با پدیده شوم تروریسم، برخورد کرده و نگذارند این معاندین جزیره امن ایران اسلامی را تهدید نمایند و به همه بدخواهان ایران عزیز اعلام می کنیم که ما اهل سنت با تمام وجود از اسلام، انقلاب و ایران اسلامی دفاع خواهیم نمود .
عبدالباری صالحی
مدیرحوزه علمیه مظهرالتوحیدتایباد

مولوی حسن فاضلی مهر مسجد جامع توحید مشهد

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
(وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون)
باری دیگر کوردلان و سفاکان و دشمنان ملت ایران و دشمنان اسلام، عمل شنیع و زشت و خلاف بشریت را در صفحه تاریخ ننگین شان رقم زدند و در اقدامی ناجوانمردانه در حرم مطهر امام راحل و ساختمان مجلس شوای اسلامی که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در این ایام مبارک گشت مرتکب شدند.

در شرایطی که جهان اسلام نیاز بیشتر به آرامش، وحدت و همدلی دارد چنین اقداماتی برای مردم شریف ایران غیرقابل تحمل است و هرگز آن را نخواهند بخشید.

ضمن محکومیت شدید این عمل ناجوانمردانه و ننگین ضد بشری و اسلامی، خواهان حفظ وحدت بیشتر امت اسلامی و از مسئولین امنیتی و حفاظتی استدعا می گردد پیگیری این جنایت عظیم بوده و از خداوند سبحان علو درجات برای شهدا و اجر و صبر برای بازماندگان آنها و در راس آن مقام معظم رهبری مسئلت دارم.

مولوی حسن فاضلی مهر مسجد جامع توحید مشهد

علمای اهل سنت خراسان شمالی

بسمه تعالی
انا لله وانا الیه راجعون
کوردلان و بیخبران از دین و مذهب با ادعای اسلام امروز فاجعه ای را در حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی ایران بوجود آوردند که در هیچ آیین و مسلک آسمانی به آن جواز داده نشده است بگذرد از اسلام که سراسر رحمت و شفقت و همدلی و اتحاد و انسجام بین همه مسلمین بلکه کلیه جوامع بشری است و هرگز اجازه ترور و انفجار و انتحار را نمیدهد لذا این کوردلان بزدل در ماه مبارک رمضان با حمله به زائرین حرم امام راحل و ساختمان مجلس شورای اسلامی که نماد ملی یک کشور است و فقط منتخبین و خبرگان یک ملت در آن حضور دارند، نشان دادند که بویی از اسلام حقیقی نبرده اند و هیچ ارتباطی با دین و مذهب ندارند.

لذا ما علمای اهل سنت خراسان شمالی(مدیران و مدرسین حوزه های علمیه و ائمه جمعه و جماعات) ضمن محکوم کردن این حملات تروریستی به محضر مقام معظم رهبری و آحاد مردم فهیم ایران تسلیت عرض نموده و آرزوی صبر جزیل به بازماندگان این حادثه و طلب علو درجات برای شهدای این واقعه داریم و شفای عاجل برای مصدومین را از درگاه خداوند مسئلت مینماییم.

علمای اهل سنت خراسان شمالی

مدیر، مدرسین، طلاب، کارکنان حوزه های علمیه دارالعلوم تعلیم القرآن و السنه (منطقه مشهد-سرخس) و جامعه الاحناف تایباد

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر دست کثیف استکبار از آستین سفاکان مزدور و منحرف بیرون آمد و در دو اقدام تروریستی تعدادی از هموطنان مظلوم ما را مجروح و به شهادت رساند. این مفسدین بدانند اقدام مذبوحانه و تروریستی در حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی نمی تواند هیچگونه خللی در اراده و اتحاد این ملت بزرگ ایجاد کند.

حامیان تروریست ها و عاملان آن بدانند ملت بزرگ ایران در مسیر عزت خود لحظه ای درنگ نخواهد کرد و در برابر قدرت های شرارت و استکبار تا آخرین قطره خون خود ایستادگی و پیوسته بر آرمانهای خود پا فشاری خواهد نمود .

امیدواریم در اسرع وقت عاملین این جنایات دهشتناک توسط نیروهای جان برکف امنیتی ،انتظامی کشورمان شناسائی شده و به سزای عمل ننگین خود برسند.

ضمن محکوم کردن این اقدامات تروریستی و غیر دینی از خداوند عز و جل برای شهیدان عزیز این حرکات غیر انسانی علو درجات و برای مجروحان از درگه ایزد متعال شفاء عاجل مسئلت داریم.

مدیر ، مدرسین ، طلاب، کارکنان حوزه های علمیه

دارالعلوم تعلیم القرآن و السنه. (منطقه مشهد-سرخس) و جامعه الاحناف تایباد

دکتر جلیل رحیمی جهان ابادی نماینده مردم شریف تربت جام . تایباد .باخرز و صالح آباد

به نام خدا

وطن یعنی پدر مادر نیاکان
به خون و خاک بستن عهد و پیمان
وطن یعنی هویت اصل ریشه
سر آغاز و سر انجام و همیشه
ستیغ و صخره و دریا و هامون
ارس زاینده رود اروند کارون
وطن یعنی سرای ترک تا پارس
وطن یعنی خلیج تا ابد فارس
وطن یعنی دو دست از جان کشیدن
به تنگستان و دشتستان رسیدن
زمین شستن ز استبداد و از کین
به خون گرم در گرمابه فین
وطن یعنی اذان عشق گفتن
وطن یعنی غبار از عشق رفتن
وطن یعنی هدف یعنی شهامت
وطن یعنی شرف یعنی شهادت
وطن یعنی گذشته حال فردا
تمام سهم یک ملت ز دنیا
وطن یعنی چه آباد و چه ویران
وطن یعنی همین جا یعنی ایران

حادثه تروریستی امروز عزم ما را در دفاع از ایران عزیز استوارتر خواهد نمود و تروریستهای مزدور که جهل و تعصب انها را کور و کر نموده و خدا بر قلبای سیاهشان مهر زده تا در اتش جهنم جاودانه باشند ،باید ارزوی تسلط بر ایران را به گور ببرند
اینجا سرزمین تروریست پرور و تسلیم تروریزم نبوده و نخواهد بود و همه ما از هر دین و مذهب و قومیت و باور سیاسی ،اماده ایم تا برای دفاع از امنیت کشور ،ناموس و شرف وحفظ نظامی که حاصل خون صدها هزار شهید است ، مقابل مزدوران از خدا بی خبر و اربابان سیه روزشان بایستیم
ضمن محکومیت اقدامات وحشیانه تروریستها در حرم حضرت امام (ره)و مجلس شورای اسلامی ،یاد شهدای عزیزمان که از همکاران زحمتکش در مجلس یا مردم بی پناه بودند را گرامی داشته و برای مجروحان این حادثه تلخ ،شفای عاجل از خداوند متعال مسالت دارم.

با احترام
جلیل رحیمی جهان ابادی
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

پورتال اسلامی تبیین

بسم الله الرحمن الرحیم

حملات تروریستی به مجلس شورای اسلامی و مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهادت و مصدوم شدن جمعی از هموطنان عزیزمان موجب تألم و تأثر گردید. ضمن محکوم نمودن این حملات بزدلانه،با خانواده های جان باختگان و مصدومان ابراز همدردی می نماییم و برای جان باختگان آمرزش و برای مصدمان شفای عاجل را از درگاه خداوند متعال خواستاریم. و امیدواریم که فضای امنیت و صلح و آرامش به کشور بازگردد و دیگر بار شاهد پرپر شدن هموطنان عزیزمان نباشیم.

هیأت مدیره پورتال اسلامی تبیین

علیم یارمحمدی نماینده مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی

بسم رب الشهدا و الصدقین

خفاشان کور دل، کور بین و مرتد در ماه مبارک رمضان، روزه داران بیگناه و بی دفاع کشور عزیزمان را ناجوانمردانه مورد هدف قرار داده و بار دیگر ماهیت پلید و شوم خود را به جهانیان نشان دادند. غافل از آنکه این مرز و بوم، بیشه شیران و دلاور مردانی است که سابقه دفاع و جانفشانی‌های هشت سال دفاع مقدس را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

گروه‌های تکفیری و حامیان آنها که اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران در این منطقه پر آشوب، خواب را از چشمان آنها ربوده است، امنیت خود را در ایجاد ناامنی در سایر کشورها تعریف نموده‌اند و نمی‌دانند این آتشی که روشن کرده‌اند روزی دامنگیر خود آنان خواهد شد.

اینجانب اقدام تروریستی را محکوم نموده و ضمن آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، برای شهدای این واقعه، آمرزش و علو درجات را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

در پایان اعلام می‌کنم که با هدایت و راهبری مقام معظم رهبری و به پشتوانه نیروهای مسلح و سرویس‌های اطلاعاتی که چشم بینای امنیت پایدار کشور پهناورمان هستند، در کنار تمام هم‌میهنان عزیزمان خواهیم بود و با تمام وجود برای حفظ کیان و امنیت ایران عزیز ایستاده‌ایم و در این راه، استوار و ثابت قدم خواهیم بود.

علیم یارمحمدی
نماینده مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی

جامعه مدرسین مدرسه علوم دینی مولاناعبدالعزیز رحمه الله – زاهدان

رمضان و بی حرمتی بزدلان
آغاز ماه مبارک رمضان همواره برای مسلمانان یادآور خیر و نیکی است. در این ماه پرخیر همه به سوی خداوند متوجه می شوند تا از دریای بیکران رحمت های رب العالمین جرعیه بنوشند، و با توبه به درگاه او قلب های زنگ زده شده را صیقل بزنند. در این میان دشمنان بدبخت تاب تحمل این معنویت را ندارند و به فکر برهم زدن آرامش مسلمانان اند.

هفته ی گذشته در افغانستان عزیز در دو عملیات ناجوانمردانه چندتن از مسلمانان روزه‌دار را به شهادت رساندن، و دیروز در تهران با یک حمله تروریستی دیگر قلب های مسلمانان را جریحه دار کردند.

در این شکی نیست که چنین حملاتی کاملا قبیح و غیر انسانی است. و هیچ گونه توجیهی برای آنها نیست چگونه می توان توجیه آورد؛ درحالی که اشخاصی برای بدست آوردن منافعی شخصی خود دست به چنین جنایت های هولناکی میزنند که منجربه شهادت رسیدن انسان های بی گناه و روزه دار بشود.

اما دشمنان بدانند، که ملت ایران بیش از گذشته آگاه شده و از دسیسه ها و ترفندهای دشمنان آگاه اند. خصوصا در مقابل کسانی که بخواهند از چنین رویدادهای جهت ایجاد شکاف‏های قومی و مذهبی بهره‏‎برداری کنند. ملت با اتحاد و همدلی جلوی دشمنان ایستاده اند و نقش های شوم آنها را خنثی میکنند؛ زیرا چنین جنایت های میان اقوام و مذاهب تمایز قائل نشده، بلکه دامن‎گیر همه می‏شود و این ملت است که در هر گوشه و کنار کشور قربانی این حملات می شود.

ضمن محکوم کردن این جنایت بزدلانه، از خداوند منان برای جان‌باختگان علو درجات و برای مصدومین حادثه شفای عاجل و کامل را مسئلت داریم.

جامعه مدرسین مدرسه علوم دینی مولاناعبدالعزیز رحمه الله – زاهدان

دکتر رسول خضری نماینده مردم شریف پیرانشهر و سردشت

«اقدام تروریستی امروز در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام (ره)؛ سند محکم دیگری از دشمنی و سبعیت مزدوران و اربابان آنان است که آرامش ملت صلح جو و مسلمان ایران را برنمی‌تابند و با پلیدترین روش‌ها، خیالی باطل برای سست‌ کردن امنیت ملی و میهنی ایران عزیز در سر می‌پرورانند.
اینجانب به خانواده های عزیزی که در ایام ضیافت الهی، عزیزان خود را در این حوادث تروریستی از دست دادند تسلیت می گویم؛ برای آن شهیدان مظلوم علو درجات، برای بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان و مصدومان شفای عاجل مسالت می نمایم.

دکتر رسول خضری نماینده مردم شریف پیرانشهر و سردشت
چهارشنبه ٩۶/٣/١٧

مولوی فضل الله رئیسی امام جمعه و مدیر مجتمع علوم دینی و اسلامی ساربوک قصرقند

بسم الله الرحمن الرحیم

متاسفانه امروز باخبر شدیم که حادثه تروریستی در قلب ایران یعنی در تهران رخ داد و باعث شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنان گردید: بنده این اقدام عوامل استکبار و صهیونیست را که بر خلاف شرع مقدس اسلام است را به شدت محکوم می‌کنم.
اینجانب ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه و طلب غفران الهی برای شهدا، را از خداوند متعال دارم.

(مولانا) فضل الله رئیسی امام جمعه و مدیر مجتمع علوم دینی و اسلامی ساربوک قصرقند

چهارشنبه ۱۷خرداد ۹۶

 منبع: تبیین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا