خبر های جدید

بلتاجی: مصونیت وزیر دفاع مصر از هر مجازاتی تا ۸ سال آینده

معاون رئیس حزب «آزادی و عدالت» شاخه سیاسی اخوان المسلمین تأکید کرد مهم نیست چه کسی رئیس‌جمهور مصر می‌شود زیرا در ۸ سال آینده قدرت در دست وزیر دفاع مصر خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، «محمد البلتاجی» معاون رئیس حزب «آزادی و عدالت» شاخه سیاسی اخوان المسلمین در پیامی از محل حبس خود تأکید کرد که مهم نیست در ۸سال آینده کدام «بی بنیه‌ای» به عنوان رئیس جمهور در مصر انتخاب می‌شود زیرا «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر قدرت اصلی را در دست خواهد داشت.

وی افزود: پیش‌نویس قانون اساسی جدید مصر السیسی را از هرگونه مجازاتی مصون نگه داشته است بر اساس این قانون وزیر دفاع برای خون‌هایی که در دوران انتقالی قدرت از ۲۸ ژانویه تا فوریه، حوادث ساختمان صدا و سیما در ماسپیرو، اتفاقات خیابان‌ محمد محمود، شورای وزرا، پورت سعید، رفح، رابعه العدویه، النهضه، رامسس، ۶ اکتبر و شهید اخیر در دانشگاه قاهره مجازات نخواهد شد.

بلتاجی تأکید کرد که با توجه به اینکه پیش‌نویس قانون اساسی اصراری بر لزوم مدنی بودن دولت نداشته این مسئله برای جریان سلفی و الازهر پیروزی به شمار نمی‌آید بلکه این پیروزی دولت نظامی است که از ایجاد دولت مدنی گریخته است.

وی افزود: به عنوان پدر یکی از شهدایی که به دست السیسی کشته شده‌اند می‌گویم قانونی که السیسی را حمایت می‌کند جایش صندوق رأی نیست بلکه باید به زباله دانی انداخته شود.

بر اساس پیش‌نویس قانون اساسی جدید مصر رئیس جمهور این کشور حق نخواهد داشت بدون موافقت نیروهای مسلح وزیر دفاع را عزل کند و به این ترتیب حق عزل وزیر دفاع از رئیس جمهور گرفته شده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا