علمی ، پزشکمقالات ارسالی

چگونه پس از بیماری، فضای خانه را ضدعفونی کنیم؟

چگونه پس از بیماری، فضای خانه را ضدعفونی کنیم؟

پس از اتمام بیماری، به ویژه بیماری‌های عفونی بایستی فضای خانه را ضدعفونی کنید تا از بروز بیماری‌های دیگر در آینده جلوگیری شود. در ادامه به چند روش برای ضدعفونی کردن فضای خانه اشاره کرده‌ایم.

۱- لوازم الکترونیکی را ضدعفونی کنید
در طول روز معمولاً چندین بار از لوازم الکترونیکی مانند تلویزیون، تلفن همراه و غیره استفاده می‌کنیم. این شرایط به هنگام بیماری نیز وجود دارد. برای ضدعفونی کردن این لوازم، از یک اسپری ضدعفونی‌کننده یا ترکیب ۵۰/۵۰ الکل و آب استفاده کنید. این مایع را روی پارچه بریزید و بدنه لوازم الکترونیکی را پاک کنید. همچنین با استفاده از گوش پاک‌کن لابه لای درزها را نیز تمیز و ضدعفونی کنید.

۲- لباس‌ها را ضدعفونی کنید
رومیزی‌ها، حوله‌ها و لباس‌ها می‌توانند به مدت چند هفته باکتری را روی خود نگه دارند و چرخه بیماری را در منزلتان زنده نگه دارند. برای تمیزی کامل، لباس‌های چرک را قبل از قرار دادن در ماشین لباسشویی، در محلول حاوی پودر سفیدکننده-اکسیژن بخیسانید.

۳- سرویس بهداشتی را ضدعفونی کنید
برای تمیز کردن حمام و دستشویی از یک تمیزکننده باکیفیت و ضدعفونی‌کننده بهره ببرید. همچنین بهتر است به جای استفاده از دستگاه‌های خشک‌کن دست، از دستمال کاغذی یا حوله پارچه ای استفاده کنید.

۴- آشپزخانه را ضدعفونی کنید
با استفاده از یک برس زاویه‌دار و پودر کلردار دیوارهای آشپزخانه را بشویید. این کار را هر ماه یک بار انجام دهید.

۵- جاهایی که زیاد لمس می‌شوند، تمیز کنید
معمولاً در خانه جاهایی وجود دارد که چندین بار در روز توسط اعضای خانواده لمس می‌شود، مانند دستگیره‌های در، کلید روشن و خاموش چراغ‌ها، نرده پله‌ها، دستگیره سیفون، دستگیره یخچال و غیره. در نتیجه این جاها بیشتر احتمال دارد که بستر میکروب‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا باشند. با کمک یک پارچه الکلی تمام این سطوح را ضدعفونی کنید. همچنین چندین بار در روز دست‌ها را بشویید.

۶- اسباب‌بازی‌های کودکان را ضدعفونی کنید
اسباب‌بازی‌هایی را که می‌توانید با آب داغ بشویید. برخی اسباب‌بازی‌ها را نمی‌توان در ماشین لباسشویی شست. در نتیجه آن‌ها را با دست بشویید.

۷- پنجره‌ها را باز کنید
بهتر است پنجره‌ها را باز کنید تا هوای خانه تازه شود و هوا جریان یابد تا از بروز عفونت‌ها جلوگیری شود. باز کردن پنجره‌ها باعث می‌شود باکتری‌های مفید وارد خانه شوند و فعالیت عوامل بیماری‌زا را کاهش دهند.

http://footofan.com/fa/contents/detail8914/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا