خبر های جدید

اردوغان : برای مبارزه با توطئه خارجی از من حمایت کنید

اردوغان خطاب به مردم ترکیه: برای مبارزه با توطئه خارجی از من حمایت کنید

نخست‌وزیر ترکیه از مردم این کشور خواست تا برای مبارزه با توطئه خارجی از وی حمایت کنند.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در سخنانی به مناسبت سال جدید میلادی مردم کشور را به حمایت از وی در مقابل توطئه‌ای فراخواند که گروه‌هایی با حمایت طرف‌های خارجی آن را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاریخ افرادی را که در این بازی دست دارند، نخواهد بخشید، تاکید کرد: تحقیقات در خصوص مسائل فساد در نهادهای پلیس و دستگاه قضایی برنامه ریزی شده تا دولت را از بین ببرد و نفوذ آن را در خاورمیانه و خارج از آن تضعیف کند.

نخست وزیر ترکیه خاطرنشان کرد: نهادهایی که از موفقیت ترکیه و رشد اقتصادی و سیاست خارجه فعال و طرح‌های جهانی آن خرسند نیستند، توطئه جدیدی را علیه ترکیه اجرا کردند.

اردوغان عنوان داشت: اعتراضات علیه دولت در ژوئن که با سرکوب تظاهرات علیه توسعه پارک گزی در مرکز استانبول در ژوئن تشدید یافت، بخشی از همین توطئه بود. همانطور که رخدادهای پارک گزی در پشت درختان، پارک‌ها و محیط زیست خود را پنهان می‌کرد توطئه ۱۷ دسامبر خود را در مقابل پرده فساد پنهان کرده است.

وی در ادامه گفت: سال ۲۰۱۴ سالی خواهد بود که ما برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا قدم های محکمی برمی‌داریم و روند اجرای اصلاحات دموکراتیک نیز افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا