خبر های جدید

بیانیه اخوان المسلمین جهت برگزاری تظاهرات در سومین سالگرد سرنگونی مبارک

بیانیه اخوان المسلمین جهت برگزاری تظاهرات در سومین سالگرد سرنگونی مبارک

در آستانه سومین سالروز برکناری حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر از قدرت “ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت” متشکل از گروه‌های حامی اخوان المسلمین با انتشار بیانیه‌ای از مردم مصر خواست تا امروز (سه شنبه) در قاهره و استان‌ها و شهرهای مهم این کشور تظاهرات کنند.
ائتلاف حمایت از مشروعیت در بیانیه‌ خود از مردم مصر خواست از سومین سالروز برکناری مبارک، روزی انقلابی بسازند که نشانگر مقاومت مسالمت آمیز مردم مصر باشد.
در همین راستا مخالفان “کودتای نظامی مصر” فعالیت‌هایی را در راستای محکومیت آنچه که از آن با عنوان “حکومت نظامی” یاد می‌کنند در نقاط مختلف مصر آغاز کرده و خواهان بازگشت “مشروعیت” شدند.
از سوی دیگر دادستان شهر نصر پرونده ۴۲ تن از دانشجویان دانشگاه الازهر را که در جریان اعتراضات و به اتهام اغتشاش، بستن راه‌ها، حمله به پلیس و تظاهرات بدون مجوز بازداشت شده بودند به دادگاه کیفری ارجاع داد.
در الزقازیق، سوئز و القلیوبیه نیز تعدادی از حامیان و رهبران اخوان المسلمین دستگیر و محاکمه شدند.
در شهر اسکندریه نیز جمعی از حامیان اخوان المسلمین با ایجاد زنجیره‌های انسانی مخالفت خود را با نظام کنونی مصر اعلام و خواهان بازگشت مشروعیت شدند و با سردادن شعارهایی اعلام کردند به مبارزات خود علیه “نظام کودتاچی” ادامه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا