خبر های جدید

درخواست “ایهود باراک” از آمریکا برای حمایت از سیسی

«ایهود باراک» از آمریکا خواست تا در مرحله کنونی انتقاد علنی از السیسی را کنار گذاشته و این انتقادات را به مرحله پس از به قدرت رسیدن وی محول نماید.

وی که در مرکز سیاست‌های خاور نزدیک واشنگتن سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: ضروری است که آمریکا در برخی موارد، ارزش‌های دفاع از آزادی و دموکراسی را با هدف حمایت از منافع خود(اسرائیل) کنار بگذارد.

وی افزود که به دنبال مداخله ارتش برای بازداشت «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده و آزادی «حسنی مبارک» از زندان، اسرائیل احساس خرسندی می‌کند.

باراک در ادامه تاکید کرد که چالش بزرگ کنونی در مصر، تامین غذا و حفظ نقش مصر به عنوان یکی از ستون‌های اصلی در منطقه خاورمیانه است و السیسی نیز قادر است این امر را محقق کند.

وی از آمریکایی‌ها خواست تا صبر پیشه کرده و با السیسی کنار بیایند و از بیان اختلافات و انتقادات علنی با وی خودداری نمایند.

انتخابات ریاست‌جمهوری مصر روزهای پنجم و ششم خرداد ماه آینده با حضور «عبد الفتاح السیسی» وزیر سابق دفاع و «حمدین صباحی» بنیان‌گذار جریان مردمی در مناطق مختلف این کشور برگزار خواهد شد.

مصر نخستین کشور عربی است که معاهده صلح با رژیم صهیونیستی را در سال ۱۹۷۹ امضا کرد و این در حالی است که السیسی پیش از این تاکید کرد که به همه معاهدات بین المللی از جمله معاهده صلح با این رژیم پایبند خواهد بود.

خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا