خبر های جدید

اسلام دومین دین بزرگ در ۲۰ ایالت آمریکا

رشد اسلام در ایالات متحده آمریکا به حدی رسیده است که در ۲۰ ایالت به دومین دین بزرگ این کشور تبدیل شده است. آمارهای جدیدی که توسط نهادهای آماری آمریکا منتشر شده است نشان میدهد که مسیحیت همچنان اولین دین در این کشور به حساب می آید اما نکته مهم گسترش اسلام است که به دومین دین غالب در دست کم ۲۰ ایالت آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری on islam، این آمار توسط شورای آمار نهادهای مذهبی ایالات متحده آمریکا منتشر شده است که آمار این نهادها را هر ده سال رسانه ای می کند. اسلام بیشتر در نواحی غربی و جنوبی آمریکا رشد بیشتری داشته و بعنوان دومین دین غالب مطرح شده است.

با اینکه دو سوم مردم آمریکا مسیحی هستند اما یهودی ها در ۱۵ ایالات و هندوها در دو ایالات مقام دوم دین غالب را کسب کرده اند. نیمی از مردم مسیحی آمریکا پیرو کلیسای پروتستان، ۲۳ درصد پیرو کلیسای کاتولیک و دو درصد نیز عضو کلیسای مورمون هستند.

آمارهای جدید همچنین نشان میدهد که بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ یک میلیون نفر به پیروان دین مبین اسلام در آمریکا اضافه شده است. بیشترین رشد جمعیت مسلمانان برای مهاجران عراق، سومالی، بوسنی و افغانستان بوده است.

منبع: پایگاه خبری on islam

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا