مقالات ارسالی

همدردی دبیر کل جماعت دعوت و اصلاح ایران با مردم غزه

دبیر کل جماعت دعوت و اصلاح ایران ظهر روز شنبه به همراه هیاتی با حضور در دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس با مردم ستمدیده غزه و نیروهای مقاومت فلسطین اعلام همدردی و همبستگی کرد.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از تهران، دکتر عبدالرحمن پیرانی پس از حضور در دفتر حماس در تهران با دکتر خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس دیدار و گفت و گو کرد.

پیرانی در ابتدای این دیدار با قرائت فاتحه برای شهدای غزه اظهار داشت که جماعت دعوت و اصلاح ایران در کنار دیگر احزاب و سازمان های مردم نهاد ایرانی با ساکنان بی دفاع نوار غزه همدردی می کند و آماده هر نوع کمکی به برادران و خواهران فلسطینی در نوار غزه است.

دبیر کل جماعت دعوت و اصلاح ایران ضمن ستایش از رشادت های نیروهای مقاومت و صبر و بردباری مردم رنج دیده باریکه غزه، گفت: غزه با وجود این همه ویرانی و جنایت های دردناک صهیونیست ها همچنان سربلند و سرافراز است و درس آزادگی و ایثار به تمامی فرزندان امت اسلام می دهد.

پیرانی تاکید کرد: دشمنان می خواستند از طریق به راه انداختن جنگ ها و محاصره ظالمانه، غزه را وادار به تسلیم و بالا بردن پرچم سفید کنند، اما مردم این منطقه به یاری خداوند متعال هر بار سربلند از این امتحان الهی خارج شده اند و عزتمندتر و مقاوم تر از گذشته به حیات خود ادامه داده است.

وی خاطر نشان کرد که امروزه غزه به سمبل عزت و کرامت امت اسلام تبدیل شده و در عین حال نماد مظلومیت انسانیت در قرن ۲۱ است.

دبیر کل جماعت دعوت و اصلاح ایران ضمن تاکید بر این که کمک همه جانبه به فلسطین و مردم غزه به ویژه در این شرایط سخت وظیفه تمامی کشورهای اسلامی و مسلمانان است، اخوت و وحدت میان ملت ها و کشورهای مسلمان را عامل مهمی در مقابله با رژیم صهیونیستی و سیاست های توسعه طلبانه آن دانست.

پیرانی در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت های فرهنگی جماعت دعوت و اصلاح در خصوص فلسطین به ویژه در طول جنگ اخیر پرداخت و به مشارکت اعضا و هواداران جماعت در راهپیمایی روز جهانی قدس و برگزاری همایش های مردمی در استان های مختلف اشاره کرد.

از سوی دیگر، نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن خوشامدگویی به دکتر پیرانی و هیآت همراه، به تشرین آخرین اوضاع انسانی اسفناک نوار غزه پرداخت.

قدومی تاکید کرد که نیروهای مقاومت تا تحقق خواسته های بحق و انسانی ملت فلسطین به عملیات های دفاعی خود ادامه می دهند و اجازه نخواهند داد طرح های شومی که برای نجات رژیم صهیونیستی از باتلاق غزه ارائه می شود، عملی شوند.

وی افزود: امروزه فلسطینیان به نیابت از همه مسلمانان در خط مقدم جنگ قرار دارند و از امنیت و کیان امت اسلام دفاع می کنند.

نماینده حماس ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی و اقشار مختلف ملت ایران از مساله فلسطین به ویژه در جنگ کنونی، تاکید کرد که روابط ما با ایران راهبردی است و تحت تاثیر تحولات منطقه قرار نخواهد گرفت.
خالد قدومی در پایان سخنان خود در این دیدار گفت: در همین جا فرصت را غنمیت می شمارم و از حضور گسترده برادران و خواهران روزه دار ایرانی در راهپیمای روز جهانی قدس در کنار سایر ملت های مسلمان تشکر و قدردانی می کنم.
هران ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا