دیدار بارزانی با مقام های ترکیه

ˈمسعود بارزانیˈ رییس اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در آنکارا با ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری ترکیه پشت درهای بسته دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که با حضور ˈاحمد داود اوغلوˈ وزیر امور خارجه و ˈفریدون سینیرلی اوغلوˈ قائم مقام وزارت خارجه ترکیه در محل کاخ ریاست جمهوری صورت گرفت ، هیاتی از اقلیم کردستان عراق نیز حضور داشت.

در پی این دیدار طرفین اظهار نظری پیرامون مسائل مورد بحث نکردند. مسعود بارزانی بعد از ظهر امروز به محض ورود به فرودگاه آنکارا تحت تدابیر شدید امنیتی برای ملاقات با رییس جمهوری ترکیه عازم کاخ ریاست جمهوری شد. وی قرار است با ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه نیز دیدار کند.

بر اساس این گزارش، به رغم اینکه اظهار نظر رسمی در خصوص دیدار بارزانی از ترکیه صورت نگرفته است اما عنوان می شود که محور اصلی مذاکرات بارزانی با اردوغان را تحولات عراق، موضوع اعلام استقلال اقلیم کردستان عراق، فعالیت های گروه تکفیری و تروریستی داعش، موضوع تشکیل دولت جدید عراق و انتقال نفت اقلیم کردستان به ترکیه به رغم مخالفت دولت بغداد تشکیل خواهد داد. معاون نخست وزیر، وزیران منابع طبیعی و دارایی و سخنگوی اقلیم کردستان عراق در این سفر، مسعود بارزانی را همراهی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا