خبر های جدید

۲۰۰ عضو اخوان المسلمین برای خروج از قطر آماده می‌شوند

یک عضو ارشد گروه اخوان المسلمین اعلام کرد که مسئله اخراج اعضای اخوان از قطر به ۷ نفر محدود نشده و ۲۰۰ نفر از اعضای این گروه برای خروج از قطر آماده می‌شوند.

در حالی که «خالد العطیه» وزیر خارجه قطر روز گذشته (دوشنبه) در گفت‌وگو با رسانه‌های غربی خبر اخراج رهبران اخوان از کشورش را رد کرده بود اما «محمد یاسین» مسئول سیاست‌های خارجی گروه اخوان المسلمین در گفت‌وگو با روزنامه الحیات تأکید کرده که تعدادی از رهبران اخوان در طول هفته گذشته دوحه را به مقصد ترکیه ترک کرده‌اند.

وی همچنین اعلام کرد که تعدادی از رهبران و اعضای ارشد اخوان نیز ممکن است به لیبی سفر کنند و این کشور پایگاه موقتی برای آنها باشد.

در پی حمایت دوحه از اخوان المسلمین و مخالفت با برکناری «محمد مرسی» از ریاست جمهوری مصر، تعدادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان، بحرین و امارات سفرای خود را از قطر فرا خواندند و دوحه را به انزوا تهدید کردند.

در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس کشورهای عضو این شورا آخرین اخطار خود را در بحث حمایت از اخوان المسلمین به قطر داده و این کشور را ملزم به رعایت بندهای توافقی که تحت عنوان «توافق ریاض» شناخته می‌شود، کردند.

منبع:خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا