خبر های جدید

ضرب‌الاجل اوجالان به ترکیه

رهبر محبوس حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به “پ‌.ک‌.ک” هشدار داد که ترکیه تا ۱۵ اکتبر سال جاری میلادی فرصت دارد تا درباره روند صلح با کردها اقدامی انجام دهد در غیر این صورت این روند متوقف خواهد شد.

، “عبدالله اوجالان “، رهبر محبوس پ.ک‌. ک از طریق برادرش مهمت اوجالان در مورد شهر کوبانی گفت: مردم ما در کوبانی تا آخرین نفس مقاومت می‌کنند. این مقاومت در همه جا و در هر جایی که محل سکونت کردها باشد و داعش در آن حضور داشته باشد، نشان داده خواهد شد.

اوجالان پیشتر گفته بود که اگر شهر کوبانی واقع در سوریه در نزدیکی مرز ترکیه به دست شبه‌نظامیان داعش بیفتد، روند صلح با آنکارا را خاتمه خواهد داد. حملات هوایی جدیدی توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا روز سه‌شنبه در شهر کوبانی که در آستانه سرنگونی است صورت گرفت.

اوجالان در تازه‌ترین اظهارات خود از زندان امرالی گفت: آنکارا باید کاری انجام دهد و یا پایان مذاکرات صلح را بپذیرد.

وی افزود: ما تا ۱۵ اکتبر سال جاری میلادی منتظر یک راه‌حل می‌مانیم اما پس از آن دیگر هیچ کاری انجام نخواهیم داد. مقامات ترکیه درباره راه‌حل و مذاکره صحبت می‌کنند اما چنین چیزی وجود ندارد این یک وضعیت ساختگی است. ما دیگر نمی‌توانیم این وضعیت را ادامه دهیم.

این روند صلح توسط اوجالان و آنکارا در مارس سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شد و شبه‌نظامیان پ‌.ک‌.ک، اتهاماتی را علیه مقامات ترکیه مطرح کردند.

واحدهای “حفاظت مردمی” مرتبط با پ‌.ک‌.ک اصلی‌ترین نیروی حفاظتی برای کردهای سوریه که به نیروهای کرد ترکیه که در حال مبارزه برای دفاع از شهر کوبانی هستند، پیوسته‌اند.

اوجالان گفت: هیچ سازشی با داعش صورت نخواهد گرفت چراکه این یک سازمان ساختگی است و باعث مشکلات بسیاری برای دولت‌ها، کشورها و اشخاصی که از آن حمایت می‌کنند، خواهد شد. هر کشوری که از داعش حمایت می‌کند خود نیز آسیب خواهد دید. ما تا آخرین قطره خون در مقابل داعش مقاومت می‌کنیم. مردم ما باید مقاومت کنند.

ترکیه از اینکه اقلیت بزرگ کردها برای شرکت در مبارزات در کوبانی به مرز نزدیک شده‌اند بسیار نگران و عصبانی است. آنکارا می‌ترسد که شهروندان کرد حامی پ‌ک‌ک پس از مبارزه در سوریه با مهارت‌های نظامی به ترکیه بازگشته و با هر اقدامی که باعث تقویت کردها در سوریه شود، مخالفت کرده است.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا