خبر های جدید

پارلمان کردستان عراق اعزام پیشمرگه ها به عین العرب را تصویب کرد

نمایندگان پارلمان منطقه کردستان عراق با اعزام پیشمرگه ها به خاک سوریه برای دفاع از شهر عین العرب در مقابل حملات داعش موافقت کردند.

پیشمرگه های کرد برای دفاع از عین العرب در مقابل حملات تروریست های داعش به خاک سوریه اعزام می شوند. این تصمیم در نشست امروز چهارشنبه پارلمان منطقه کردستان عراق با رای اکثریت نمایندگان اتخاذ شد.

“یوسف محمد صادق” رئیس پارلمان منطقه کردستان عراق با اعلام این مطلب از اعزام پیشمرگه ها به شهر عین العرب در شمال سوریه خبر داد. به گفته وی پیشمرگه ها برای حمایت و پشتیبانی از گروه های مسلح کرد در شهر عین العرب، به این منطقه گسیل داشته می شوند.

این در حالی است که زمان و نحوه اعزام پیشمرگه ها به عین العرب هنوز مشخص نشده است. امروز روزنامه حریت در خبری به نقل از مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد هنوز پیشمرگه های کرد برای مقابله با داعش در شهر کوبانی هنوز از مرز ترکیه نگذاشته اند.

گفتنی است در پی اعلام آمادگی ترکیه با هدف کمک به پیشمرگه های کرد برای عبور از مرز این کشور برای مقابله با داعش در کوبانی از سوی وزیر خارجه این کشور، برخی رسانه ها اعلام کردند پیشمرگه ها پیش از این اعلام از مرز ترکیه گذشته اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا