جوانانمطالب جدیدمقالات

حجاب لایه اوزون در برابر برق چشمان ناپاک

حجاب لایه اوزون در برابر برق چشمان ناپاک

آیا می‌خواهی بدانی حجاب چیست؟! حجاب آرامش درونی، استحکام خانواده و تضمین کننده سلامت جامعه و مصونیت آن در برابر حیله‌های شیطانی و تهاجم فرهنگی است.

خداوند متعال و پیامبرش ما را بدان فرمان داده‌اند، و امت در برابر آن اجماع دارند. خداوند متعال فرموده است:

« وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ » نور/۳۱
« و به زنان باایمان بگو: دیدگان خود را از هر نامحرمی فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه به طبع از آن پیداست و باید روسری خویش را بر گردن خود فرو اندازند.»

حجاب کامل و مقبول و برتر سه بخش را شامل می‌شود:

۱.حجاب پوششی
خداوند متعال فرموده است: « ‏ یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ »احزاب/۵۹
« ای پیغمبر، به همسران و به دخترانت و به زنان مومنان بگو: پوشش‌های خود را بر خود فروتر گیرید، این برای آنکه شناخته شوید و در نتیجه اذیت و آزار نبینید به احتیاط نزدیکتر است.»

به تحقیق خداوند، شرم و حیا و پوشش را بر زن مسلمان واجب نموده، تا بدین وسیله از زن نامسلمان و غیرمتعهد باز شناخته شود. لباس و پوشش به وی نقشی را ارزانی میدارد، که در حقیقت او را به اوج نیکویی می‌برد؛ نه اینکه بازیچه و بیهوده و هرزه پنداشته شود. در نتیجه نه با زبان و نه با رفتار از دیگران آزار نمی‌بیند و کسی که دلش بیمار و ناپاک است در وی طمع نمی‌کند.

همانطورکه پیامبر(صلی الله علیه وسلم) میفرمایند: از دو گروه جهنمی خبر می‌دهم: ((کاسیات عاریات ممیلات رئوسهن کاسنمه البخت المائله))
زنان پوشیده عریان که خرامان خرامان راه می‌روند و موهای آنها بسان کوهان شتر است))

۲.حجاب گفتاری

«فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلاً مَّعْرُوفاً » احزاب/۳۲
« پس به ناز سخن مگویید تا آنکه در دلش بیماریست طمع ورزد، و گفتاری شایسته گویید.»

۳.حجاب رفتاری

«یادمان نرود رفتارها زبان دارند.»
« وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ » نور/۳۱
« و پاهای خود را به گونه‌ای به زمین نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد.»

خواهرم! سر دفتر صفحات قلبت را به ایمان و تسلیم و حیا زرین نما… تا گلبرگ وجودت در کاسبرگ زیبای حجاب به وقار و عفت شکفته شود و آنگاه آن شود که خدا خواهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا