خبر های جدید

نمایش اولین قرآن گیاهی جهان در دوبی

اولین قرآن جهان که از گیاه پدید آمده در دوبی درحال نمایش است. برای اولین بار است که این قرآن گیاهی که توسط پزشکی ترک در بیش از سه دهه پیش پدید آمده، در دوبی به نمایش در می آید.

، عبدالعزیز بن حسن از مسوولان بنیاد هنراسلامی هظم در دوبی می گوید باعث افتخار ماست که تلاش چندین ساله مرحوم دکتر حکیم حمدی طاهر را که عمر خود را صرف ساخت این قرآن ارزشمند و گیاهی کرده، در دوبی به نمایش درآورده ایم.

این قرآن جالب توسط حکیم حمدی طاهر پزشک ترکیه ای بین سالهای ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۹ ساخته شده و حاصل ۲۲ سال تلاش این مسلمان معتقد است که توانست با ترکیبات مختلف از گیاهان بسیار عالی و پردوام این قرآن را بسازد.

این قرآن که از حدود۲۰۰ نوع گیاه ترکیب شده در حقیقت خاصیت های دارویی و درمانی نیز دارد و هرکس که به آن دست بزند می تواند از فواید دارویی آن نیز بهره مند شود. این کتاب مقدس ۵/۷ کیلویی از انواع میوه ها، گیاهان، دانه ها و برگها به هم آمیخته و ساخته شده که چارچوب اصلی آن ریشه در طب سنتی یونان دارد.

هیچ حرفی از حروف قرآن در این کتاب گیاهی به وسیله مواد شیمیایی بر روی صفحات نقش نبسته و جوهر آن نیز از گیاهان مختلف پدید آمده است. در این قرآن ۶۰۶ صفحه ای از نوعی کرم خاص گیاهی نیز برای محافظت از کلمات و نقاط استفاده شده است.

مسوولان نمایشگاهی که در دوبی این قرآن منحصربه فرد را به نمایش گذاشته می گویند با ۱۷۱۴ موزه در ۸۰ کشور جهان تماس گرفته اند و مطمئن شده اند که این نوع قرآن هیچ نمونه دیگری ندارد.

منبع:  شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا