خبر های جدید

مسلمان شدی، پس اخراجی!

 مسلمان شدی، پس اخراجی!
فرانسه و فرانسوی ها درست یا غلط به حمایت از دمکراسی و حقوق بشر معروف شده اند؛ اما این معروفیت مدت ها است که دیگر رنگ خود را باخته است. از اخراج دانش آموزان و دانشجویان محجبه از مدراس و دانشگاه ها بگیرید تا اهانت به مسلمانان در خیابانها، همه نشان دهنده عدم تحمل دینی و نژادی در این کشور پیشروی اروپایی است.
اما به تازگی مورد جدیدی از نژادپرستی در فرانسه رخ داده که جای تامل دارد. حزب جبهه ملی فرانسه که البته حزبی افراطی و تندرو است تصمیم گرفته یکی از اعضای خود را که اتفاقاً در انتخابات اخیر شهرداری ها و شوراهای شهر پاریس برنده شده را اخراج کند؛ آن هم به جرم پذیرفتن دین اسلام.

ماکزین باتی جوان سیاستمدار فرانسوی که در انتخابات اخیر از سوی حزب جبهه ملی فرانسه به عضویت شورای شهر Noisy-le-Grand در حومه پاریس انتخاب شده بود، تصمیم گرفت مسلمان شود و این کار به قیمت اخراج از حزب برای او تمام شد.

او تنها مسلمان نشد، بلکه این موضوع را در یک فیلم ضبط و در اینترنت به نمایش گذاشت و از دیگران نیز خواست به کمپین مخالفت با سیاست های ضدمهاجرتی بپییوندند. ضدمهاجران بودن هم که جزء اصول لاینفک حزب جبهه ملی فرانسه است، پس ماکزین دیگر جایی در این حزب نداشت.

گفته می شود اسلام آوردن این جوان ۲۲ ساله فرانسوی آنقدر برای حزب جبهه ملی گران تمام شده که خود خانم ماریون مارشال لوپن رییس حزب دستور اخراج او را صادر کرده است. این تصمیم در آخرین جلسه جبهه ملی در پاریس گرفته شده و سخنگوی حزب نیز اخراج این جوان تازه مسلمان را تایید کرده است.

جردن باردل سخنگوی حزب گفته ماکزین جوانکی است که ثبات شخصیتی و تصمیم گیری ندارد و به درد کار گروهی نمی خورد.

باتی در واکنش به اخراجش از حزب جبهه ملی می گوید این حرکت نشاندهنده اوج اسلام هراسی در کشور فرانسه است و نشان می دهد که لوپن و دیگر اعضای اصلی حزب هیچ درکی از مذهب و شخصی بودن عقاید انسان ندارند.

منبع: خبرگزاری فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا