خبر های جدید

اظهارات داوود اوغلو و اردوغان در خصوص پیام عبدالله اوجالان

اظهارات داوود اوغلو و اردوغان در خصوص پیام عبدالله اوجالان
رئیس جمهوری و نخست وزیر ترکیه در سخنانی جداگانه از صدور پیام مهم اوجالان در مورد مذاکرات صلح استقبال کردند.،رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه قبل از سفر به عربستان سعودی در فرودگاه آتاتورک در خصوص پیام خلع سلاح پ.ک.ک، گفت: صدور پیام خلع سلاح توسط عبدالله اوجالان برای ما اهمیت فراوانی داشت. این پیام نه تنها مهر تایید تداوم روند مذاکرات است، بلکه اتخاذ اراده لازم برای به موفقیت رساندن این روند هم هست. این روند برای باز شدن راه های دموکراسی است. این پیامی است که با حسرت منتظر آن بودیم. اصل قضیه در عملی کردن این پیام است. پیام بسیار مسرت بخش بود و عملی کردن آن قبل از انتخابات را همه با هم خواهیم دید.

وی افزود: ضمناً، در این روند تنها حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و شاخه های نظامی آن خلع سلاح خواهد شد. انتظار خلع سلاح نیروهای امنیتی ترکیه در جبهه مبارزه با تروریسم یک خیال خواهد بود. نباید در مقابل این پیام انتظار داشت که سرباز و پلیس ترکیه نیز خلع سلاح شود.

همچنین، احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه، که در کنگره حزب عدالت و توسعه در آنکارا سخنرانی می کرد، با صدور پیام تاریخی عبدالله اوجالان ، سخنان خود را قطع کرده و در سخنرانی مجدد اعلام کرد: روند مذاکرات با پشت سر گذاشتن توطئه ها، فتنه ها و خیانت های مخلتف با صدور پیام تاریخی به یک مرحله حساس و رو به جلو گام برداشته است. از این پس دیگر اقلیت هایی مانند کرد، علوی و … بازیچه دست برخی ها برای پاشیدن تخم نفاق بین مردم نخواهند شد. در ترکیه سلاح ها و خشونت ها ساکت و راه های دموکراسی باز خواهد شد. اکنون می توان با جسارت عنوان کرد که در ترکیه جای قانون کودتا و ضربه را قانون حل و فصل و صلح گرفته است.

وی تصریح کرد: از این به بعد دیگر هیچ مادری به خاطر مرگ فرزندش در درگیری های کردها و ترکها اشک نخواهد ریخت. دیگر هیچ یک از فرزندان ما به کوه ها نخواهند رفت. دیگر کردها و ترکها با زبان خشونت و نفرت، دشمن هم نام نخواهند گرفت. ۲۸ فوریه برای کردها و ترک ها برای علوی ها و سنی ها به یک نور امیدی برای زندگی برابر و برادرانه تبدیل شده است. دیگر در این کشور هیچ کس با زبان سلاح حرف نخواهد زد. ۲۸ فوریه روز بنا کردن دموکراسی در ترکیه خواهد بود. حکاری را با ادرینه، دیاربکر را با بورسا و بتلیس را با قونیه برادر ابدی خواهیم کرد.

منبع: کردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا