خبر های جدید

جوان مسلمان مشتریان فروشگاه یهودی در پاریس را نجات داد

جوان مسلمان مشتریان فروشگاه یهودی در پاریس را نجات داد

این جوان ۲۴ ساله ۲۴ سال پیش در سنگال متولد شد او به “Bathily Lassana” معروف است اما به زبان مالی به او حسن باثیلی می گویند. او هنگامی که گروگانگیر پلیس را به کشتن همه گروگان ها تهدید می کرد، با شجاعت ۸ زن و ۷ کودک را در سردخانه زیر زمینی فروشگاه مخفی کرده و از آنها می خواهد که هیچ سخنی یا صحبتی نکنند. گفته می شود در میان کسانی که در سردخانه مخفی شده بودند یک نوزاد یک ماهه به چشم می خورد.
داستان جوان مسلمانی که توانست ۱۵ تن از گروگان های حمله تروریستی روز جمعه به فروشگاه یهودیان در پاریس، را نجات دهد، اغلب رسانه های غربی را به خود جلب کرده است، تا جایی که فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه به خاطر شجاعت این جوان مسلمان ادای احترام کرده و طی تماس تلفنی از وی تشکر کرده است.

در گروگان‌گیری روز جمعه در فروشگاه مواد غذایی “کوشر” در شرق پاریس، ۴ شهروند فرانسوی یهودی کشته شدند . یکی از قربانیان که ۲۱ سال داشت یوعاف فرزند هاخام بزرگ یهودیان تونس است که رهبر دینی بزرگترین معبد یهودیان به نام “المعبد الکبیر” در این کشور است اما با این حال رسانه توجه خود را به جوان مسلمانی جلب کردند که از پس ویرانی و تیر اندازی حمله تروریستی به عنوان قهرمانی که با به خظر انداختن جان خود توانست ۱۵ نفر از گروگان ها را نجات دهد.

او گارگری ساده در فروشگاه بود با این حال هنگام حمله “امید کولیبالی” به مشتریان فروشگاه و اقدام به گروگانگیری آنها این جوان مسلمان فرانسوی با استفاده از طبقه زیر زمینی ۱۵ تن از مشتریان را در سردخانه مخفی کرد و آنها را از مرگ حتمی به دست تروریست ها نجات داد و شاید اگر ابتکار را به خرج نمی داد شاید تعداد زیادی کشته می شدند.

گروگان گیر با حمله نیروهای پلیس به فروشگاه کشته شد پیش از این اعلام شده بود که این فرد، در زندان با «سعید کواشی»، عامل حمله روز چهارشنبه به دفتر هفته‌نامه “شارلی ابدو” هم‌ سلول بوده است.

امید کولیبالی، عامل گروگانگیری در فروشگاه یهودیان تهدید کرده بود که در صورت حمله نیروهای پلیس به دو برادری که در شمال پاریس توسط پلیس محاصره شده‌اند، گروگان‌های خود را خواهد کشت. منظور وی از «دو برادر»، سعید و شریف کواشی است که روز چهارشنبه ۱۲ نفر را در دفتر هفته‌نامه «شارلی ابدو» کشتند.

برادران کواشی که پلیس فرانسه آن‌ها را عاملان اصلی حمله به نشریه شارلی ابدو می‌داند، در یورش عصر جمعه پلیس فرانسه به چاپخانه دمارتن، در نزدیکی پاریس کشته شدند که در مجموع حوادثی که از روز چهارشنبه و به دنبال حمله به دفتر شارلی ابدو آغاز شد ۱۷ نفر از جمله سه حمله‌ کننده و گروگان‌گیر کشته شدند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا