بیداری اسلامیسياسي اجتماعيمطالب جدیدمقالات

تند روی اسلامی و توهّم سربلندی و عزت مسلمانان

تند روی اسلامی و توهّم سربلندی و عزت مسلمانان

نویسنده: ابوبکرکاروانی ترجمه:ا سمعیل ابراهیمیان

عزت و سربلندی (العزه) اصطلاحی است قرآنی، اصطلاحی که ورد زبان تندروهای اسلامگرا شده و آن را دلیل و سند بخشی ازجرم و ترور و خونریزی هایی می دانند که گویا در قالب آن انتقام مسلمانان را می گیرند و عزت ازدست رفته ایشان را باز می ستانند!!

اما در حقیقت و همانطور که واقع هم نشان داده آن عزتی که این تندروهای اسلامی از آن سخن می گویند جز توهم و سراب و آشفته نمودن و برهم زدن محتوای لغت مذکور (العزه) از چندین جهت چیز دیگری نیست که در چند نقطه بدان اشاره خواهیم نمود.

۱-ضدیت و مخالفت این نوع فهم و نگرش با ارزش های والای اسلامی مانند عدالت، احترام نهادن ، رحمت،گذشت و…

۲- در تنگنا قراردادن مسلمانان از سوی آرای عمومی جهان به خاطر آمیخته نمودن نام آیین و دینشان با کینه و انتقام و ترور و خون ریزی و سنگدلی و…

۳- مواجه شدن حرکت و جنبش مسلمانان در غرب و گاهاً در جهان اسلام با انواع گوناگون از محدودیت ها و سلب آزادی ها و اهانت ها و محرومیت ها و بالاخره جدا نمودنشان از مردم و جامعه.

۴- سرکوب نمودن ، محروم گرداندن و زیرپا نهادن بیشترحقوق و امتیازات و شکستن وقار تمام مسلمانانی که در زیر سلطه آنان به سرمی برند ؛ آن هم تنها به بهانه ی اینکه مسلمانان به آزادی و میانه روی اسلامی و دموکراسی و حقوق بشر و شهروند بودن ، ایمان و باور ندارند و می خواهند به زورت فسیری عقب افتاده از شریعت را برمردم تحمیل نمایند.

بهمین خاطر نمی توان رسیدن به عزت و سربلندی را از تندروی و افراط گرایی انتظار داشت ؛ بلکه عزت حقیقی مرهون بیداری و نهضت کشورهای اسلامی در جنبه های سیاسی ، اقتصادی  و اجتماعی است علاوه بر رها شدنش از فقر و عقب افتادگی از کاروان تمدن و ابتکار و اختراع جهانیان  و پرداختن به ارزش های والای اسلامی در چارچوب سیستمی معاصر و به روز .

ئه بو به­کر کاروانی ترجمه:اسمعیل ابراهیمیان ۲۸/۱۰/۹۳

منبع:اسلام پیک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا