خبر های جدید

اوباما: تروریسم ارتباطی با اسلام ندارد

 اوباما: تروریسم ارتباطی با اسلام ندارد

​رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که اقدامات گروه های تروریستی ارتباطی با اسلام ندارد از کشورها خواست از افتادن جوانان به دام این گروه ها جلوگیری کنند.«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در مورد یکی انگاشتن شبکه های تروریستی مانند القاعده و داعش با اسلام هشدار داد.

وی طی سخنانی در کنفرانسی با موضوع افراط گرایی در واشنگتن با بیان این مطلب گفت: این تروریست ها، یک میلیارد مسلمان جهان را نمایندگی نمی کنند.  وی افزود تروریست های القاعده و داعش بیهوده به دنبال مشروعیت بخشیدن به «اقدامات خشونت بار غیرقابل پذیرش» خود هستند. به گفته اوباما ادعای تروریست ها این است که جنگی مقدس وجود دارد و در آن غرب در مقابل اسلام ایستاده است.

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که باید با چنین ایدئولوژی نادرستی مقابله کرد از رهبران مذهبی جهان اسلام خواست این حقیقت را که هیچ جنگی بین فرهنگ ها وجود ندارد، روشن کنند. وی مقابله با تهدیدهای تروریستی را وظیفه جامعه جهانی دانست که باید با همکاری نظامی همراه باشد.

اوباما در عین حال از کشورهای مختلف خواست از افتادن جوانان به دام افراط گرایان جلوگیری کنند. به گفته وی تروریست ها بیش از همه با تبلیغات خود بر روی جذب جوانان سرمایه گذاری کرده اند و به این طریق آنها را شستشوی مغزی می دهند. وی نقش خانواده، دوستان، معلمان و روحانیون را در تاثیرگذاری بر طرز فکر جوانان مهم ارزیابی کرد.

شماری از مقامات و کارشناسان سیاسی، اقتصادی، دانشگاهی و گروه های مردم نهاد از جمله شرکت کنندگان در کنفرانس سه روزه مقابله با افراط گرایی خشونت بار که از سه شنبه در واشنگتن آغاز شده، هستند.
منبع: بی باک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا