خبر های جدید

پیشروی انقلابیون لیبی به سمت پایتخت

پیشروی انقلابیون لیبی به سمت پایتخت

نماینده شورای ملی انتقالی لیبی در مصر از پیشروی انقلابیون این کشور به سمت طرابلس خبر داد.

 

" عبدالمنعم الحر " روز چهارشنبه درمصاحبه با شبکه خبری العالم ، گفت این پیشروی درچارچوب محاصره نیروهای قذافی و تنگ کردن عرصه برآنان است.

 

الحر گفت : نیروهای انقلابی به جنوب طرابلس نزدیک شده اند و تنها ۵۰ کیلومتر با آن فاصله دارند.

 

وی ادامه داد انقلابیون به شهر صرمان و الزاویه والمطرد درغرب طرابلس رسیده اند و اکنون درتلاش برای قطع راه ساحلی منتهی به تونس هستند.

 

الحر افزود : انقلابیون شهرهای مصراته و زلیطن نیز تلاش می کنند تا وارد شهر الخمس درشرق طرابلس شوند تا بتوانند به سمت شرق پایتخت حرکت کنند.

 

به گفته وی انقلابیون همچنین توانسته اند که یک انبار سلاح وابسته به نیروهای قذافی را درمنطقه الجبل الغربی و الزنتان به تصرف خود درآورند.

 

وی درباره دخالت مستقیم فرانسه از طریق هلی برد نیروبرای حمایت از انقلابیون و ارائه سلاح به آنان درخاک لیبی ابراز بی اطلاعی کرد و گفت بسیاری از کشورها از شورای انتقالی لیبی و انقلابیون اعلام حمایت کرده اند اما اسامی آنان به دلایلی چند اعلام نشده است.

 

وی پیش بینی کرد که در روزهای آتی تحولاتی در عرصه نظامی و میدانی اتفاق بیافتد که به قطعی شدن درگیری از یک سو و یا از بین رفتن رکود سیاسی حاصله درخصوص قضیه لیبی کمک کند.

 

وی احتمال داد که شورای انتقالی لیبی با قذافی درباره طرحی برای ماندن وی درخاک لیبی به توافق برسند بدون اینکه وی یا خانواده اش درآینده هیچ نقشی درعرصه سیاسی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا