خبر های جدید

اجلاس جی ۲۰ در ترکیه و انتظار برای تشدید عملیات علیه داعش

اجلاس جی ۲۰ در ترکیه و انتظار برای تشدید عملیات علیه داعش

درحالی که تنها دو روز از حملات خونین به پاریس گذشته، رهبران ۲۰ کشور جهان در ترکیه و در قالب اجلاس جی بیست گردهم جمع خواهند شد. ناظران و کارشناسان پیش بینی می کنند تصمیمات مهمی برای مقابله با موج گسترده خشونت و حملات داعش در این اجلاس گرفته شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، به نظر می رسد اجلاس جی ۲۰ در آنتالیا فراتر از لبخندهای دیپلماتیک و تعارفات مرسوم، به دنبال پاسخی قاطع تر و سخت تر به خونریزی های اخیر داعش به ویژه در قلب پاریس باشد.
اما اینکه پاسخ کشورهای جی بیست -که خود را قدرت های جهانی می دانند- به گسترش حملات داعش چه باشد مشخص نیست اما با توجه به مواضع منفعلانه غرب به ویژه آمریکا در یک سال گذشته علیه داعش، جهان انتظار دارد کشورهایی که خود را دول ثروتمند و توسعه یافته جهان می پندارند در اجلاس امسال در ترکیه باید موضعی واحد در برابر دولت اسلامی اتخاذ کنند.

از لابلای گفتگوی اوباما با اردوغان در حاشیه اجلاس که گفته است “حمله جمعه شب به پاریس تجاوز به دنیای متمدن بود ” می توان متوجه شرایط حساس اجلاس امسال جی ۲۰ شد. اردوغان هم در گفتگو با اوباما تاکید کرد پیام های مهمی از این اجلاس در مورد مبارزه با تروریسم بیرون خواهد آمد.

منبع: آسوشیتدپرس
ترجمه: شفقنا

http://fa.shafaqna.com/news/56483

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا