خبر های جدید

آیا خالد مشعل بین عربستان سعودی و إخوان یمن میانجگری کرده است؟

آیا خالد مشعل بین عربستان سعودی و إخوان یمن میانجگری کرده است؟
ترجمه: حمید محمودپور – مهاباد

یک منبع رسمی عربستان سعودی گفت: ارتباط ها و تماس های تلفنی میان عربستان سعودی و اخوان یمن ادامه دارد. یک منبع بزرگ سیاسی در « جنبش حماس » اقدام رئیس دفتر سیاسی جنبش را به میانجگری بین کشور عربستان سعودی و اخوان المسلمین در یمن رد کرد.
این منبع که ترجیح داد نامش فاش نشود، اظهار داشت: شاید شایع شدن این خبر، عمداً از جانب جناح های معینی به هدف تخریب روابطی باشد که جنبش در فکر گسترش آن با عربستان سعودی است و یا احتمال دارد جناحهای سیاسی عربستان در فکر ایجاد شک در این مورد باشند که جنبش حماس این خبر را شایع نموده است.
از طرفی دیگر، یک منبع مطبوعاتی مرتبط با جناح های رسمی سعودی، وجود این میانجگری را رد کرد. این منبع طی یک گفتگوی تلفنی با « عربی ۲۱ » اظهار داشت: روابط با حزب اصلاح یمنی – که به عنوان حزبی اخوانی به شمار می آید – از مدت ها پیش وجود دارد و نیازی به میانجگری حماس یا احزاب دیگر نیست.
از سویی دیگر احتمال دیدار خالد مشعل از عربستان تا کنون مشخص و قطعی نیست؛ اما گفته شده که مشعل با ملک سلمان برای تسلیت گفتن به خاطر درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز، تلفنی تماس گرفته و به احتمال گسترش روابط میان طرفین اشاره نموده است.
http://arabi21.com/story/817223

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا