خبر های جدید

افزایش سه برابری فروش کتاب‌های اسلامی در فرانسه

افزایش سه برابری فروش کتاب‌های اسلامی در فرانسه

فروش کتاب‌های اسلامی در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است.، پس از حادثه شارلی ابدو در پایتخت فرانسه و ایجاد شدن سؤالات فراوان در مورد سریع‌ترین دین در حال رشد اروپا، کتاب‌های اسلامی به فروش بالایی در این کشور رسیده‌اند.

ضمیمه یک مجله که بر قرآن تمرکز داشت، به سرعت از قفسه‌ها خالی شد و مغازه‌ها بیش از همیشه به فروش کتاب‌های اسلامی می‌پردازند.فابریس گرشل، مدیر مجله فلسفه که آن ضمیمه را منتشر کرد، می‌گوید: فرانسوی‌ها هر روز بیشتر و بیشتر سؤال می‌پرسند و کمتر و کمتر از جواب‌هایی که از طریق رسانه‌ها به آن‌ها داده می‌شود، راضی می‌شوند.

بنابر اعلام اتحادیه ملی کتابفروشی‌های فرانسه، فروش کتاب‌های اسلامی در سه ماه اول سال جاری سه برابر مدت مشابه سال قبل شده است.ماتیلدا مایو از مسئولان یک کتابفروشی زنجیره‌ای به نام لاپروکور که در زمینه دین تخصص دارد، عنوان کرد: مردم می‌خواهند که شناخت بهتری نسبت به دینی پیدا کنند که تروریست‌های داعش ادعا می‌کنند نمایندگان آن هستند. آن‌ها می‌خواهند با شناخت این دین پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند.

بخشی از تمایل فرانسوی‌ها به شناخت اسلام نیز از آنجا نشئت می‌گیرد که بسیاری از تروریست‌هایی که به نام اسلام در عراق و سوریه جنایت می‌کنند، از شهروندان کشورهای غربی بوده‌اند.آمارها نشان می‌دهد که کتاب‌های اسلامی دو برابر تعداد کتاب‌هایی که سال گذشته در مورد مسیحیت منتشر شده، به طبع رسیده‌اند.

همچنین پرفروش‌ترین کتاب انتشارات «لوسرف امیپرینت» فرانسه که از سوی کاتولیک‌ها اداره می‌شود، در بزرگترین نمایشگاه کتاب فرانسه که در ماه مارس برگزار شد، کتاب «یک مسیحی قرآن می‌خواند» بود.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا