جهان اسلام

ای اخوانی ها فرصت سوزی نکنید و آرام و با دقت قدم بردارید …

ای اخوانی ها فرصت سوزی نکنید

از خداوند متعال برایتان اخلاص بیشتر مخصوصاٌ در امروز و هم چنین فردایتان به خاطر خروج از این بحران بی سابقه در حیات مصر را می طلبم و اخلاص خود را به خدا نشان دهید  در غیر این صورت ، با سنت خدایی  مواجه خواهید شد که آن را برایتان آرزو نمی کنم و راضی نیستم که در انتظارتان باشد، چه چیزی بدتر و تأسف بارتر از اینکه قانونی به نام استبدال – جایگزینی -شامل حال کسانی – مخلص همچون شما – شود.

ببخشید باید اعتراف کرد که بحران کنونی شما تنها با بکاربردن کلمات و سخن هایی از اینجا و آنجا در محکوم نمودن آن نیست و همچنین بحران کنونی شما با داد و فغان و زدن به سر و صورت حل نمی شود !

مشکل و بحران شما تنها با محکوم نمودن محکوم نمودن به اعدام  نخستین رئیس جمهور منتخب در تاریخ مصر  هم  راه به جایی نمی برد !

مشکل با این تحلیل هم حل نمی شود که ما در گرو بُتی بی خاصیت به نام دموکراسی قرار گرفته ایم ، آن بُتی که هرگاه پرستش کنندگانش گرسنه شدند آن ر ا می بلعند و بدین وسیله وسیله با نادیده گرفتن حق انتخاب ملت ها و کشورهایمان شهوت و آز خوردن و آشامیدن خود را تکمیل می نمایند!

موضوع تنها با سیل روزنامه نگاری و آتشفشان شبکه های اجتماعی در بیان و محکوم نمودن حکم اعدام و  اینکه قاضی پرونده بی سواد است ، رهبر کودتا چنین و چنان است و  یا اینکه جهان ستمگر -غرب و عرب – نظاره گر این همه حق کشی ها ست ولی باز سکوت اختیار کرده است و …. راه به جایی نمی برد ، این ها هیچ کدام  برایتان فایده ای و سودی ندارد!

امروز زمین زیر قدم هایتان قرار گرفته ، آگاه باشید.
غبارهای آسمان از جلوی چشمانتان  زدوده شده  است

انسان های کودن ا ز دور بر شما و از جلو و عقب شما رانده و دور می شوند
به خداوند پناه می برم از اینکه این ها در غیر این صورت به سویتان بیایند!

فقط کافی است تدبیر کنید ؛  که تدبر در عبادات یکی از بزرگترین عبادت ها در دین حنیف ما می باشد و از پر بهاترین عبادات قلبی می باشد.

در مواضع و واکنش هایتان تدبر و اندیشه کنید، در سنت های الهی در هستی نیز تفکر نمایید و کیفیت خروجتان از بحران ها را ازطریق آیه های قرآن حکیم و تاریخ بجویید و دنبال کنید.
آرام و با دقت قدم بردارید تا دوباره به گذشته درخشانتان برگردید ، در وضعیت امروزتان در مصر به خوبی تفکر و تدبر نمائید.

من خاضعانه از درگاه پرودگارم می خواهم قدرت دید و تفکر را به شما ببخشاید.

ای برادران اخوانی
به راستی که شما هوشیارترین و عاقل ترین و پاک ترین کسان کنونی این امت هستید، اگر نورافکن های نورانی – به جز شما دعوتگران مدرسه حسن البنا – را سراغ داشتیم که ما را به عنوان بهترین امتی که برای مردم آفریده شده است از بحران و تاریکی امروز نجات دهد  و به بالای نردبان تمدن جهانی که در طی قرن ها سکاندارش بودیم بازگرداند قطعاً بدان پناه می بردیم  ؛ ولی  مطمئن باشید  و باید همه علیر غم اختلاف نظرهایی که داریم باید اعتراف کنیم که امروزه هیچ جماعت ، دسته و یا حزبی از شما به راه نجات و پیروزی نزدیکتر نمی باشد.

به خداوند سوگندتان می دهم که همواره به عنوان  تنها امید باقیمانده امت مطرح باشید و هرگز به فکر شانه خالی کردن نباشید .

همانگونه که به خدا پناه می برم، از اینکه نتوانید سربلند از این بحران بیرون آیید و از اینکه جماعت شما نتواند از این محنت و سختی  گذر کند

سوگندتان می دهم به خدا این راه و منش میانه را هرگز رها نکنید و بیش از پیش از خود شایستگی نشان دهید

مبادا خداوند این شایستگی را از شما سلب نماید و جماعت دیگری پا به میدان نهد ؛ آن وقت امت اسلامی از خیر و منافع و خدمات شما محروم خواهد گشت.

هیهات از اینکه به فکر تفرقه و یا تاسیس جماعت دیگری باشید  ، جماعتی دیگر که مراحل نخستین کاریش را با ناپختگی پشت سرگذاشته  و زمان زیادی به طول خواهد کشید تا پختگی لازم را بدست آورد .

ای عزیزان:

خدا می داند که شما را دوست دارم و عقلای شما نیز  خوب می فهمند که دوست آینه محبوبش می باشد، آینه هم قرار نیست هر آنچه که ما دوست داریم نمایش  دهد ؛ بلکه آینه خوب آن آیینه ای است که  واقعت را با شفافیت و بی غرض به ما نشان دهد.
دوتا دو تا و یا بصورت انفرادی جمع و متحد شوید و  در راه راستی ها تلاش کنید و هرگز حق را بخاطر این و آن ضایع مگردانید

همواره  با تضرع دستانتان را بسوی الله بلند کنید و از او بخواهید که به عقلتان روشنایی بخشد تا آنگونه گام بردارید که وجودتان و کشورتان را حفظ کند ، چه چیزی بدتر از این است که در باره سرنوشت امت از عاطفه بهره گیریم نه عقل و خرد .

بدانید که همه امت اسلامی منتظر حل بحران شماست، تمام قضایای آن به خاطر بحرانی که شما را در برگرفته لا ینحل مانده است.
اطمینان داشته باشید که گرفتار شدنتان در این مصیبت و بحران طبق اراده و تقدیر خدا بود ، صرف نظر از اینکه چه کسی اشتباه نموده و یا موضع درست گرفته است ؛ پس در رابطه خود و اعضایتان و همچنین دین و کشورتان تقوای خدا را پیشه کنید و مسئولانه گام بردارید.
خداوندا من خوب می دانم و در پیشگاه شما شهادت می دهم که جنبش اخوان یکی از بهترین و نزدیکترین گروه های اسلامی به شما می باشد البته از شما چیزی را کتمان نمی کنم و چه کسی می تواند چیزها را از شما کتمان کند ؛ تو پاک و منزهی.

ای خدای بلند مرتبه من می دانم که برای این بحران پیچیده کلید و راه حلی وجود دارد.

می دانم که جرقه های امیدی برای روشن نمودن این تونل تاریک و وحشتناک وجود دارد ؛ ولی – کودتاگران شب پرست – از دستیابی به آن تعلل و کارشکنی می کنند و نمی خواهند به این زودی ها این بحران و معضل حل و فصل شود !
خداوندا ما و آنان را به راه راست هدایت فرما و شکاف و کینه قلب من و آنان را ازبین ببر و ما را کمک کن که به زیباترین شیوه  این بحران را پشت سر بگذاریم و بیشتر از این بدی نبینیم.
لا حول و لا قوه الا بالله
جریره شعب .

محمد ثابت

ترجمه : محمود خالدی زاده

مقاله مرتبط:  مواظب باشید آرزوهای سیسی را برآورده نکنیم و وارد بازی او نشویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا