خبر های جدید

مرگ یک رهبر دیگر اخوان المسلمین در زندان مصر

مرگ یک رهبر دیگر اخوان المسلمین در زندان مصر

صبح امروز دوشنبه یکی از رهبران جماعت اخوان المسلمین مصر در داخل زندان جمصه واقع در شمال مصر درگذشت. «محمد الفلاحجی» یکی از رهبران جماعت اخوان المسلمین و عضو سابق پارلمان مصر از حزب آزادی و عدالت ( شاخه اخوان المسلمین که سال گذشته منحل شد) در داخل زندان جمصه واقع در استان دمیاط جان سپرد.

یک عضو هیأت دفاع اعضای اخوان المسلمین در دمیاط در این باره گفت که نیروهای امنیتی الفلاحجی ۵۸ ساله را در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۱۳ به اتهام پیوستن به یک گروه تروریستی، شرکت در تظاهرات و اغتشاشات و تحریک به خشونت بازداشت و در تاریخ ۱ اکتبر سال ۲۰۱۳ وی را به زندان جمصه منتقل کردند.

به گفته وکیل الفلاحجی، وی در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۵ به بیمارستان عمومی دمیاط منتقل شد و در آنجا پس از انجام آزمایشات مشخص شد که وی از وجود سنگ در کلیه چپ و التهاب کلیه رنج می برد و پس از آن بار دیگر به زندان انتقال داده شد و صبح امروز درگذشت.

الفلاحجی و دیگر اعضای اخوان المسلمین به اتهام تحریک به خشونت و مشارکت در آتش زدن مجمع اسلامی دمیاط به ۳ سال حبس محکوم شده بودند.

الفلاحجی نخستین رهبر اخوان المسلمین نیست که در زندان مصر جان سپرد بلکه هفته پیش نیز «فرید اسماعیل» بارزترین رهبر اخوان المسلمین در زندان از دنیا رفت و گذشته از آن «ابوبکر القاضی» یکی از رهبران اخوان المسلمین در زندانی در استان قنا و «طارق الغندور» استاد دانشکده پزشکی دانشگاه عین شمس نیز در داخل زندان قاهره از دنیا رفتند.

در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۳ نیز «صفوت خلیل» (۵۷ ساله) یکی از رهبران اخوان المسلمین در الدقهلیه واقع در زندان المنصوره در اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

احمد مفرح مسئول پرونده مصر در سازمان حقوق بشر الکرامه در این باره اظهار داشت که مرگ الفلاحجی، ۲۶۵ امین مورد مرگ در زندان و بازداشتگاه های مصر از زمان عزل محمد مرسی در ۳ جولای ۲۰۱۳ و نیز ۱۳۵ امین مورد از زمان به قدرت رسیدن عبد الفتاح السیسی است.

منبع: پایگاه تحلیلی خبری انتخاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا