خبر های جدید

تولد حریه”آزادی” در زندان

تولد حریه”آزادی” در زندان

زن جوانی که با وجود باردار بودن به اتهام حمایت از اخوان المسلمین در یکی از زندان‌های مصر حبس شده بود روز گذشته وضع حمل کرد و نام دختر خود را آزادی گذاشت.
به گزارش روزنامه «مصری الیوم»، «دهب حمدی عبدالعال» زن جوان مصری که با وجود باردار بودن تنها به دلیل حمایت از اخوان المسلمین زندانی شده بود روز گذشته وضع حمل کرد.
این زن جوان که بعد از وخامت اوضاع جسمی‌اش به بیمارستان الزیتون منتقل شده بود اولین فرزند خود را «حریه» (آزادی) نام نهاده است.
کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این خبر اقدام به انتشار عکس‌های این زن جوان کرده‌‌اند که بعد از وضع حمل همچنان به تخت بیمارستان نیز زنجیر شده و دستبند به دست دارد.
سازمان حمایت از حقوق بشر از دادستانی مصر خواسته بود که این مادر ۱۹ ساله را که تنها به دلیل حضور در تظاهرات حامیان اخوان زندانی شده به دلیل شرایط ویژه اش آزاد کند.
دادستانی مصر بعد از حمایت مردم در شبکه‌های مجازی دستور آزادی این مادر جوان وی را به شرط اعلام و تضمین محل اقامتش صادر کرده است.
پیش از این وکیل این زن بارها گزارش داده بود که مأموران زندان رفتار ناشایستی با دهب حمدی در زندان داشته و وی بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
بعد از برکناری محمد مرسی و اوج گرفتن اعتراضات حامیان وی، تعداد زیادی از معترضان با وجود سن کم و یا شرایط ویژه با احکام سنگینی در زندان‌های مصر به سر می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا