خبر های جدید

گفتگویی استراتژیک بین قاهره و واشنگتن

گفتگویی استراتژیک بین قاهره و واشنگتن
ترجمه: حمید محمودپور- مهاباد

رئیس جمهور مصر اعلام کرد که گفتگویی استرتژیک بین ولایات متحده ی آمریکا و مصر در پایان ماه ژوئیه ی آینده برگزار خواهد شد. این گفتگو نشانه ی بهبود روابط بین طرفین، پس از گذشت دوره ای از بحران است که به دنبال کودتای نظامی به وجود آمد و منجر به سرنگونی رئیس جمهور برکنارشده؛ محمد مرسی گردید.
دفتر ریاست جمهوری طی اطلاعیه ای اظهار داشت: رئیس جمهور؛ عبدالفتاح سیسی در یک گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ی آمریکا؛ جان کری جهت اقدام به دورجدید سفربرای گفتگوی استراتژیکی بین مصر و ولایات متحده ی آمریکا در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئیه خوشامد گفت.
بیانیه ی ریاست جمهوری اعلام نمود که سیسی امیدوار است که نتایج این گفتگو سرآغاز ایجاد روابطی استراتژیک میان دو کشور در زمینه های مختلف باشد.
لازم به ذکر است که ولایات متحده در اواخر مارس ماه گذشته به توقیف کمک های سالیانه ی خود به ارزش ۳/۱ ملیارد دلار پایان بخشید؛ اما همچنان به رفتارهای ناشایست حکومت در حق مخالفان کودتا انتقاداتش ادامه خواهد داشت.
همچنین واشنگتن قبلاً برای از سرگیری تحویل کمک های خود به مصر شرط گذاشته بود که مصر به اصلاحات دموکراتیک اقدام نماید، ضمناً حکومت آمریکا در مبارزه با سازمان های مسلحانه اعتماد دارد که او را به تغییر موضعش وادار نماید.
سفارت آمریکا در قاهره اظهار داشت که روز دوشنبه، مصر دو کشتی جدید مجهز به موشک از ولایات متحده دریافت کرد و تاکید نمود که این دو کشتی جهت پشتیبانی از امنیت دریایی و منطقه و حمایت از گذرگاه های آبی حیاتی مانند کانال سوئز و دریای سرخ به کار گرفته خواهد شد.
http://aljazeera.net/news/arabic/2015/6/25/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا