خبر های جدید

ادامه تظاهرات مردم مصر علیه دولت کودتا در این کشور

ادامه تظاهرات مردم مصر علیه دولت کودتا در این کشور

هزاران نفر از مردم مصر در سراسر این کشور در آستانه سالگرد کودتا علیه محمد مرسی، تنها رئیس جمهور منتخب در مصر، تظاهرات کردند.هزاران نفر از مردم مصر به دعوت ‍‍‍‍‍”ائتلاف ملی حمایت از دولت قانونی و مخالفت با کودتا” در شهرهای اسکندریه، نصر٬ التجمع، الخمیس، عین الشمس و در محل الحرام جیزه قاهره پایتخت مصر در اعتراض به کودتای نظامی سال ۲۰۱۳ به رهبری عبدالفتاح سیسی و همچنین علیه پروژه سد اتیوپی تظاهرات کردند.

ائتلاف ملی حمایت از دولت قانونی و مخالفت با کودتا در مصر از مردم این کشور دعوت کرد در تظاهرات با عنوان «مصر از تشنگی رنج می برد» و «انقلاب شما را به یاری می طلبد» شرکت کنند. هزاران نفر از شهروندان استان های مختلف مصر دعوت این ائتلاف لبیک گفته و در اعتراض به دولت کودتا به خیابانها آمدند.

معترضین با سردادن شعارهایی علیه عبدالفتاح سیسی، رئیس‌ جمهور این کشور تظاهرات کردند. آنها همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی از سهل انگاری مقامات مصر در خصوص سد اتیوپی انتقاد کردند.

تغیر بستر رود نیل به قصد احداث سد اتیوپی بر روی آن موجب تنش و بین این کشور و مصر صدور بیانیه هایی علیه همدیگر شده است. دو کشور مذکور همراه با سودان برای حل و فصل اختلافات در ماه مارس یک توافق اولیه را به عنوان «حسن نیت» امضا کرده بودند.

منبع: خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا