خبر های جدید

حمدین صباحی خواهان تحریم انتخابات مصر شد

حمدین صباحی خواهان تحریم انتخابات مصر شد

حمدین صباحی نامزد سابق انتخابات ریاست‌ جمهوری و رئیس جریان «الشعبی» مصر خواستار تحریم انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور شد.

حمدین صباحی، رهبر حزب سوسیالیست، نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری و رئیس جریان «الشعبی» مصر طی یک کنفرانس خبری در مقر حزب «الکرامه» واقع در غرب قاهره، گفت: “انتخابات ریاست‌جمهوری آتی بدون هیچ گونه تضمین، بدون وجود نامزدهای جدی و آزادی در انتخابات برگزار می‌شود. ما در این نمایش کُمدی به نام انتخابات شرکت نمی‌کنیم”.

او همچنین مردم مصر را به تحریم انتخابات و ماندن در خانه‌های خود دعوت کرده و اظهار داشت: شعار ما در حین برگزاری این انتخابات، “در خانه ات بمان” خواهد بود.

گفتنی است شماری از شخصیت‌های برجسته مصر از جمله عبدالمنعم ابوالفتوح کاندیدای سابق ریاست جمهوری، هشام جنینه رئیس سابق دیوان محاسبات اداری و محمد انور سادات عضو سابق پارلمان این کشور روز گذشته در بیانیه‌ای خواستار تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و تشکیل جبهه اپوزیسیون شدند.

آنها مقامات مصر را به مداخله در انتخابات به دلیل «ایجاد فضای رعب و وحشت، حمایت رسانه ای از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور کنونی و ندادن زمان کافی به سایر کاندیدها برای اعلام برنامه خود» متهم کرده اند.

نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری مصر ماه مارس برگزار خواهد شد. ناظران معتقدند با توجه به شرایط کنونی مصر، پیروزی عبدالفتاح السیسی در این انتخابات قطعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا