جوانانسياسي اجتماعيمطالب جدیدمقالات

نکاتی قبل توجه برای مدافعان تمدن ایران باستان و ملی گرای اسلام ستیز

نکاتی قبل توجه برای مدافعان تمدن ایران باستان و ملی گرای اسلام ستیز

نویسنده: عبدالظاهرسلطانی

متأسفانه در فضای مجازی و حقیقی شاهد تبلیغات گسترده ای از سوی اسلام ستیزان به نام ملی گرایی ایرانی هستیم. که گاهی عربها را زیر سوال می برند و گاهی اسلام را.

خودشان را مدافع و مدعی تمدن ایران باستان می دانند، غافل از اینکه:

یک. دین نزد خدا یکی است، چه زرتشتی، چه یهودی، چه اسلام و… وقتی شما از دین زرتشتی خویش دفاع می کنید و حاضر نیستید اسلام را بپذیرید، آیا این سخن تان همانند سخن مشرکان مکه یا یهودیان یا مسیحیان نیست که گفتند ما بر دین پدران خود هستیم و از محمد پیروی نمی کنیم؟!

دو. قرآن آخرین ورژن جدید و نسخه آپدیت شده دیانت است، چرا از نسخه های قدیمی استفاده کنیم و خود را از محصول جدید محروم نماییم ؟!

سه. به قول ناصر پورپیرار، به راستی می توانید از آن دوران طلایی ایرانیان که به آن افتخار می کنید، چند دانشمند یا کتاب علمی و فرهنگی نام ببرید؟

شما اسم پنج دانشمند یا هنرمند ایرانی پیش از اسلام را بگویید و من نام پانصد دانشمند، شاعر، هنرمند و… در ایران زمین نام می برم که در دامن اسلام تربیت شده اند.

چهار. به راستی از گذشته ایران جز نام شاهان و فرماندهان جنگی چیزی می دانیم؟

اگر عربها به ایران حمله کردند، مگر کوروش به مصر، عراق، سوریه، افعانستان، هندوستان و… یورش نبرد؟

پنج. وقتی اعراب را متهم می کنید که با زور دین خود را بر ایرانیها تحمیل کردند، در واقع دارید به پدران خود توهین می کنید که چه قدر بی عرضه و ترسو بودند و نتوانستند جلوی یک مشت عرب وحشی و بی فرهنگ – به قول خودتان- را بگیرند.

شش. به راستی چه شد که ملت ایران جذب فرهنگ وحشی عربها شد و قرنها بر آن ماند و هنوز از آن دست نکشیده است؟! این اعراب وحشی جذابیت داشتند یا پدران ما قدرت تشخیص نداشتند؟!

هفت. اگر ثابت کنید که زرتشت یا کوروش و… پیامبر یا بزرگوار بودند، گوارای وجودشان و وجودتان! موسی، عیسی، ابراهیم و… هم پیامبر بودند، اما چه سود، وقتی حاضر نباشید از آخرین پیامبر پیروی کنید! رسولان از یک سرچشمه آب نوشیده اند. لانفرق بین احد من رسله.

هشت. آیا فکر کردید و خوانده اید که مسلمانان با ایرانیان فقط چند جنگ مهم در مرزهای غربی داشته اند. و این یعنی، نود درصد خاک ایران کهن، بدون جنگ و با آغوش باز اسلام را پذیرفت و در آن به بالندگی رسید. و روشن می شود که فقط سربازان حکومت ساسانی به زور شاهان فاسد جنگیده اند نه عموم مردم ایران.

نه. به راستی چرا به گذشتگان خود احترام نمی گذارید و حالا پس از قرنها دارید انتخاب ملت ایران را در پذیرش اسلام زیر سؤال می برید؟ مگر آنان به اندازه شما نمی فهمیدند؟! مگر عربها بر سر هر ایرانی یک سرباز گذاشتند تا به زور در طی قرنها مسلمان بماند؟!

کدام پادشاه و حکومت توانسته است یک فکر و عقیده را بر مردم تحمیل کند که تا قرنها در میانشان بماند؟

ده. چرا مغولها نتوانستند فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی را با آن همه وحشیگری گسترده نابود کنند، ولی اعراب توانستند؟ بعد از حمله مغولها به جز تعداد اندکی از کتب، بقیه آثار اسلامی و فرهنگی هنوز به جامانده است. ولی کجاست آثار دانشمندان ایرانی پیش از اسلام؟!

به راستی چه مظلوم است خرد و انصاف در میان ما!

‫۴ دیدگاه ها

  1. نوشته شما رو خوندم قلم خوبی دارین ولی هر نوشته ترواشات ذهنی نویسنده رو بازتاب میده در متن شما نوعی باستان ستیزی مشخصه و البته یک سری سوال بجا هم مطرح کردید که در حد توان جواب خواهم داد
    ۱هر گونه محتوای پیش داروی نسبتبه اعراب اسلام یا هر دین و قومی محکوم و نویسنده های آن موجودات احمقی هستند
    ۲کوروش بزرگ به هند یا افغانستان لشکر نکشید به قول معروف این مسائل اصلا مطرح نبود ولی در فتح بابل کوروش بدون خون ریزی بابل رو فتح کرد و مردم با آغوش باز کوروش را پذیرفتند و خود کوروش گواه استوانه کوروش بسیار به عدالت برخورد کرد نگذاشت خانه ها غارت شوند ِ…
    ۳ متاسفانه سال ها جنگ ایران رو فرسوده کرده بود و دلیل شکست قدرت اعراب ضعف ایران یا … نبود

  2. در مورد مغول ها اشتباه مینویسن
    مغول ها اگه وحشی بودن چندین مراکز علمی رد درست نمیکردن که تو دوران خودشان از بینظیرترین باشه … منصف باشیم

  3. سلام
    دوست عزیز این شیوه بیان و صحبت کردن دور از شأن و اخلاق هست …
    بهتر است با همدیگر مودب باشیم

    اگر حرفی را قبول نداریم با دلیل و مستدل نقدش کنیم

    نه حرف زشت بزنیم و توهین کنیم

    موفق باشید

  4. اقا شما قلت زیادی میکنید قبلا هم یه چرت و پرت های دیگه برامون میگفتید تا منافع و دینتون به خطر میافته یه مش خرعبلات چرت و پرت که توش هنر دارین برامون میبافین بسه دیگه تمومش کنید من معتقدم خودتونم به چرت وپرتاتون اعتقاد ندارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا