خبر های جدید

مخالفت ائتلاف دولت قانون با اظهارات بارزانی

مخالفت ائتلاف دولت قانون با اظهارات بارزانی

ائتلاف دولت قانون، با اظهارات مسعود بارزانی رییس منطقه کردستان عراق درخصوص سنجار مخالفت کرد.

“محمد الصیهود” یکی از رهبران این ائتلاف در گفت وگو با آناتولی خاطرنشان کرد، شهرستان سنجار از مناطق مورد اختلاف و درگیری مرکز و کردستان عراق و از نظر اداری تابع دولت فدرال است و وضعیتش تاکنون قطعی نشده وهیچ گروهی نمی تواند آن را به منطقه شمال عراق ملحق کند.

مسعود بارزانی روز دوشنبه در اظهارات خود از تلاش برای ملحق کردن شهرستان سنجار وابسته به استان نینوا در شمال عراق به منطقه کردستان و تبدیل آن به استان سخن گفته بود. محمد الصیهود تصریح کرد: هیچ تفاهم دوجانبه ای میان این منطقه و دولت فدرال در خصوص ملحق کردن بخش سنجار به منطقه کردستان عراق وجود ندارد.

این عضو ائتلاف دولت قانون گفت: مناطق مورد اختلاف و درگیری در عراق بر اساس قانون اساسی مناطقی است که وابسته به این منطقه نیستند.وی تصریح کرد، رییس منطقه کردستان عراق بر اساس تمایلات خود و نه به نفع کردها و فقط برای رسیدن به اهداف حزب بارزانی تلاش می کند.

بارزانی در مراسم اولین سالگرد سقوط سنجار به دست داعش در استان دهوک گفته بود: ما به هیچ وجه درباره واگذار کردن سنجار به طرف دیگری فکر نمی کنیم. هدف ما ملحق کردن سنجار به منطقه کردستان است و با هماهنگی بغداد برای تبدیل آن به استان تلاش خواهیم کرد.

ماده ۱۴۰ قانون اساسی عراق درخصوص عادی سازی اوضاع در استان کرکوک و مناطق مورد مناقشه در دیگر استان‌ها همچون نینوا و دیالی است و دوره زمانی که در ۳۱ ستپامبر ۲۰۰۷ پایان یافت، برای اجرای اقدام های قید شده در این ماده تعیین شده بود.

منبع: العالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا