خبر های جدید

آتش سوزی مسجدی در فرانسه

 آتش سوزی مسجدی در فرانسه

مسجدی در شهر اوش در استان جرس در منطقه میدی-‍‍‍‍‍‍‍‍ پیرنه فرانسه در آتش سوخت.  آتش سوزی شدید شنبه شب خسارت های جدی به ساختمان مسجد اوش در منطقه میدی- پیرنه وارد کرده است. بنا بر اعلام دادستان کل فرانسه ، پرونده تحقیقی برای مشخص شدن اینکه این آتش سوزی یک حادثه بوده یا اقدامی جنایتکارانه گشوده شده است.

برنار کازنوو وزیر کشور فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد پرونده ای که گشوده شده علت دقیق این حادثه را مشخص خواهد کرد. وی با اعلام حمایت کامل از جامعه مسلمانان فرانسه اطمینان داد نیروهای پلیس برای روشن شدن علل این حادثه در بسیج کامل بسر می برند.

به گفته ماموران آتش نشانی ، آتش سوزی که در حدود ساعت هفت و نیم صبح در ساختمانی خالی شروع شد هیچ قربانی نداشته است. سقف مسجد فرو ریخته و هفتاد درصد از بنای آن از بین رفته است. عملیات توسعه این مسجد نیز بر اثر گسترش آتش سوزی آسیب دیده است.

فرانسه با پنج میلیون مسلمان بزرگترین جامعه مسلمانان اروپا را در خود جای داده است. سازمان ملی برای مبارزه با اسلام ستیزی اعلام کرد از ابتدای سال دو هزار و پانزده تا کنون دویست و هفتاد و چهار مورد حمله یا تهدیدات تروریستی علیه مسلمانان به ثبت رسیده است. این رقم در مقایسه با سال گذشته که هفتاد و دو مورد اقدام اسلام ستیزی ثبت شده بود ، دویست و هشتاد و یک مورد رشد نشان می دهد.

http://shafaqna.com/persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا