خبر های جدید

طومار درخواست بازداشت نتانیاهو به ۱۰۷ هزار امضا رسید

طومار درخواست بازداشت نتانیاهو به ۱۰۷ هزار امضا رسید

تعداد امضاهای انگلیسی ها برای بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام کودک کشی و جنایت جنگی علیه فلسطینیان به بیش از ۱۰۷ هزار رسید. امضا کنندگان در این طومار آنلاین آورده اند: به موجب قوانین بین المللی نتانیاهو باید به خاطر کشتار ۲ هزار غیر نظامی فلسطینی در حمله سال ۲۰۱۴ اسرائیل به غزه به محض ورود به خاک انگلیس دستگیر و محاکمه شود.

پارلمان انگلستان موظف است درخواست های حائز بیش از ۱۰۰ هزار امضا را به بحث و بررسی گذارد، این در حالی است که دولت انگلیس می گوید روسای دولت ها در ارتباط با این قانون از مصونیت برخوردارند هرچند میزان بالای مطالبه مردمی نشان دهنده احساسات عمیق مردم انگلیس در این خصوص باشد.

طومار درخواست بازداشت بنیامین نتانیاهو که در تاریخ هفتم ماه آگوست از سوی ‘دامیان موران’ یک فعال سیاسی در تارنمای پارلمان انگلیس ایجاد شد، توانسته است تا این لحظه بیش از یک صد و هفت هزار امضاء را جلب کند که بر اساس رویه قانونی، اگر شمار امضاها از ۱۰۰ هزار نفر بیش تر شود، درخواست مطرح شده در نشست مجلس عوام انگلیس به بحث گذاشته خواهد شد.
گروه های طرفدار مردم فلسطین و ضد جنگ انگلیس اعلام کردند که همزمان با ورود بنیامین نتانیاهو به لندن در روز نهم سپتامبر (روز چهارشنبه)، اقدام به برگزاری تظاهرات و تجمع های اعتراضی خواهند کرد.

http://fa.shafaqna.com/news/9126

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا