خبر های جدید

مرگ یک رهبر دیگر اخوان المسلمین در زندان های مصر

مرگ یک رهبر دیگر اخوان المسلمین در زندان های مصر

عضو حزب «آزادی و عدالت» شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین مصر در یکی از زندان های مصر به دلیل عدم رسیدگی به درمان بیماری وی جان خود را از دست داد. «وحید رمضان» به گفته خانواده وی در یکی از زندان های مصر به دلیل عدم رسیدگی به درمان بیماری اش جان خود را از دست داد و این در حالی است که هنوز هیچ واکنش رسمی درباره مرگ وی صادر نشده است.

«عزه عطا الله» همسر رمضان در این باره گفت که همسر ۵۹ ساله وی روز دوشنبه در زندان «الزقازیق» در استان الشرقیه (دلتا مصر/ شمال) در نتیجه کوتاهی در درمان بیماری وی، درگذشت.

وی افزود که همسرش از چند بیماری مزمن از جمله ناراحتی کبد و و زخم معده رنج می برد و ما بارها از مسئولان مصر خواسته بودیم که به بیماری وی توجه کنند اما دادستانی و دستگاه قضایی با وجود اینکه وضعیت وخیم جسمانی وی را در جلسات دادگاه مشاهده کرده بودند اما از رسیدگی به وضعیت وی خودداری کردند.

به گفته همسر رمضان، وی به اتهام توزیع اعلامیه علیه دولت و عضویت در یک گروه ممنوعه بازداشت شده است اما این اتهامات همگی ساختگی و باطل است.

بر اساس این گزارش، دادگاه حکم حبس ۵ ساله و پرداخت غرامت به مبلغ حدود ۶ هزار دلار برای رمضان صادر کرده بود که پس از تجدید نظر این حکم به یکسال حبس و پرداخت حدود ۱۲۰ دلار کاهش یافت.

به گفته نهادهای حقوقی و مخالفان دولت مصر، مسئولان امنیتی این کشور هزاران معارض سیاسی را در تعدادی از زندان ها و مقرهای پلیس زندانی کرده اند که شماری از آنها به دلیل کوتاهی مسئولان در رسیدگی به درمان بیماری آنها جان خود را از دست داده اند و این در حالی است که مسئولان مصر وجود هر گونه بازداشتی سیاسی در زندان های مصر را منکر شده اند.

دولت مصر اواخر دسامبر سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که گروه اخوان المسلمین یک «گروه تروریستی» است و تمامی فعالیت های آن نیز ممنوع است و تمامی کسانی که عضو این گروه هستند بر اساس قانون «مبارزه با تروریسم» مجازات می شوند

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/08/19/912110.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا