خبر های جدید

خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی از قرآن‌سوزی در فرانسه

خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی از قرآن‌سوزی در فرانسه

پخش کلیپی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اقدام یک جوان فرانسوی در سوزاندن قرآن با خشم و غضب کاربران مسلمان مواجه شده است. به نقل از روزنامه «المصریون»، فعالان شبکه‌های اجتماعی کلیپی را منتشر کردند که در آن یک جوان فرانسوی که در تظاهرات محکومیت حملات تروریستی پاریس شرکت کرده بود، اقدام به سوزاندن قرآن می‌کند که این موضوع با خشم و غضب گسترده کاربران مسلمان مواجه شده است.

این گروه کوچک تظاهرکننده که شماری از جوانان فرانسوی بودند، برای محکومیت حملات اخیر پاریس گردهم آمدند و در حالی که پرچم کشور خود و پرچم‌های سیاه را حمل می‌کردند، یکی از آنان اقدام به سوزاندن قرآن می‌کند که این امر موجی از خشم و واکنش کاربران مسلمان در شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی «فیسبوک» و «توئیتر» ضمن ابراز ناخرسندی نسبت به اقدام این جوان فرانسوی، اعلام کردند: این حادثه بیانگر تداوم توهین به دین اسلام و نشان‌دهنده این ادعا است که اسلام از خشونت علیه غیرمسلمانان حمایت می‌کند.

این در حالی است که درباره تاریخ ضبط این کلیپ که تظاهرکنندگان در آن شعارهای ضداسلامی سر می‌دهند و خواهان اخراج مسلمانان هستند، شک و تردیدهایی وجود دارد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این اقدام موهن اعلام کردند که حوادث تروریستی پاریس توجیهی برای این اقدام زشت و ناپسند نیست و بهترین راه‌ برای توقف خشونت، گفت‌وگو و پذیرش دیگران است و سوزاندن قرآن و انجیل امری ردشده است.

http://www.iqna.ir/fa/News/3453520

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا