خبر های جدید

آمریکا به مصر کمک نظامی می‌کند

آمریکا به مصر کمک نظامی می‌کند

باوجود نگرانی‌های برخی قانونگذاران آمریکایی بابت سرکوب مخالفان توسط دولت قاهره، کنگره آمریکا به دنبال تایید یک کمک نظامی دیگر به مبلغ ۳ / ۱ میلیارد دلار به مصر است.نمایندگان مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در بحثی داغ درباره چگونگی اختصاص این مبلغ برای کمک نظامی به مصر و تایید نهایی آن تا ۱۱ دسامبر سال جاری میلادی شرکت دارند.

بسته کمک به مصر از آن جهت در مرکز توجه است که تنش میان دموکرات ها و جمهوری خواهان درباره سو‌ءاستفاده دولت عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری مصر از نگرانی های امنیتی به منظورسرکوب مخالفان و دستگیری روزنامه نگاران وجود دارد.
سناتور جان مک‌کین، رییس کمیته سرویس های مسلح سنای آمریکا به رویترز گفت: من به شدت نگران هستم. من مدت هاست نگران اوضاع در مصر هستم زمانیکه افراد به دلایل نادرست دستگیر شدند؛ زمانیکه ۴۰ هزار تن در این کشور در زندان هستند و هیچ آزادی برای مطبوعات و سایر موارد وجود ندارد.
اما مک کین همانند بسیاری دیگر از نمایندگان آمریکایی ارتش مصر را شریکی قابل اتکا در منطقه ای ناآرام می داند.

وی ادامه داد: ارتش مصر می تواند با حمایت ما کارهای خوبی انجام دهد. مشاوران کنگره آمریکا نیز اعلام کرده اند که بسته ۲۰۱۶ مصر همانند سال گذشته میلادی است و ۳ / ۱ میلیارد دلار آن برای کمک نظامی و ۱۵۰ میلیون دلار آن برای کمک های اقتصادی در نظر گرفته می شود.

یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت، تصمیم باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در ازسرگیری کمک نظامی به مصر با هدف به روز کردن روابط و از طریق تمرکز بر کمک های امنیتی برای مقابله با تروریسم، امنیت مرزی، امنیت در صحرای سینا و امنیت در دریا انجام گرفته است.

وی ادامه داد: آمریکا به شدت نگران وضعیت حقوق بشر و اصلاحات سیاسی در مصر است. البته ما به همکاری خود با دولت قاهره برای بهبود اوضاع سیاسی، حقوق بشر و اصلاحات سیاسی ادامه می دهیم.

مصر دومین دریافت کننده کمک نظامی آمریکا پس از رژیم صهیونیستی است.

آمریکا به مصر کمک نظامی می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا