خبر های جدید

اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار امدادرسانی به زلزله‌زدگان عراق و ایران شد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار امدادرسانی به زلزله‌زدگان عراق و ایران شد

شیخ علی محی‌الدین قره داغی دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان از عموم مسلمانان و جمعیت‌های خیریه و بشردوستانه خواست به مسؤولیت خود در قبال برادران حادثه‌دیده از زلزله‌ی ویرانگر اخیر در مناطق مرزی ایران و عراق عمل کنند.

در این زلزله‌ صدها تن کشته و بیش از هفت هزار و هفتصد نفر مجروح شدند و ۸ روستا در استان کرمانشاه به طور کامل ویران شد و باعث تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و مختل شدن روند عادی زندگی شد.

شیخ قره داغی تصریح کرد مسؤولیت امدادرسانی به مجروحان و فراهم کردن دوا و سرپناه برای آنان برگرفته از این حدیث نبوی شریف است که می‌فرماید: “مثل المسلمین فی توادهم وتراحمهم وتعاطفهم کمثل الجسد إذا اشتکى منه عضو تداعى له سائر الجسد بالحمى والسهر”.

مسلمانان در دوستی و محبت و دلسوزی مانند پیکری واحدی هستند که اگر عضوی از آن به درد آید سایر اعضا با تب و بی‌خوابی با آن هم‌دردی می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه برای قربانیان و مجروحان این حادثه دست به دعا برداشت و در فرازی از آن از خداوند متعال خواست تا روح درگذشتگان این حادثه را در جوار رحمتش جای دهد و بهشت برین را نصیب‌شان کند و آنان را با کسانی که نعمت‌شان داده است از انبیاء و صدیقین و شهداء و صالحین محشور فرماید. خدایا به برادران مسلمان ما در عراق و ایران و به عموم مسلمانان و خانواده‌ها و بستگان و دوستداران‌شان صبر و بردباری عنایت فرما.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا