خبر های جدید

مجمع بین‌المللی فقه اسلامی منع روزه‌داری در چین را محکوم کرد

مجمع بین‌المللی فقه اسلامی منع روزه‌داری در چین را محکوم کرد

مجمع بین‌المللی فقه اسلامی با صدور بیانیه‌ای، اقدام مقامات چین در ممانعت از روزه‌داری مسلمانان در برخی از مناطق این کشور را محکوم کرد. دبیرخانه مجمع بین‌المللی فقه اسلامی وابسته به سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای اقدام مقامات چین در منع روزه‌گرفتن مسلمانان در برخی از مناطق این کشور را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: اقدام مقامات چین مبنی بر ممانعت از روزه‌گرفتن مسلمانان و انجام شعایر دینی ویژه ماه رمضان در برخی از مناطق اقلیم سین کیانگ( ترکستان شرقی) چین، امری محکوم‌شده است. مجمع بین‌المللی فقه اسلامی دراین بیانیه، اعطای آزادی دینی کامل به مسلمانان چین برای انجام شعایر دینی را خواستار شد و اقدامات مستبدانه و ظالمانه مقامات چین در حق مسلمانان اقلیم سین کیانگ را محکوم کرد.
مجمع بین‌المللی فقه اسلامی در این بیانیه از سازمان ملل متحد، نهادهای بین‌المللی، سازمان حقوق بشر و کشورهای اسلامی خواست که به وظیفه خود در حمایت از حقوق مسلمانان چین به‌عنوان بخشی از شهروندان جامعه این کشور پایبند باشند.
مجمع بین‌المللی فقه اسلامی همچنین، اقدام جدی و فوری به‌منظور متوقف‌کردن این هتک‌حرمت‌ها و نقض حقوق مسلمانان و اعطای حقوق کامل مسلمانان چین براساس قوانین بین‌المللی و حقوق بشر را خواستار شد.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا