خبر های جدید

درخواست مُرسی برای ملاقات با خانواده‌اش

درخواست مُرسی برای ملاقات با خانواده‌اش

«محمد مرسی» رئیس‌جمهور عزل شده مصر که از ۴ سال پیش زندانی شده است، در قفس اتهام دادگاه ملاقات با اعضای خانواده‌اش را درخواست کرد.

دادگاه جنایی قاهره روز شنبه (دیروز) بار دیگر برای رسیدگی به اتهامام مرسی در پرنده «اهانت به دستگاه قضایی» تشکیل جلسه داد و مرسی در این جلسه ملاقات با خانواده خود پس از ۴ سال و هیأت وکلای مدافع خود را خواستار شد.

یک منبع مصری که خواست نامش فاش نشود، با اعلام این خبر افزود که مرسی از داخل قفس اتهام دیدار با هیأت وکلای مدافع خود را خواستار شد و گفت که جانش در خطر است و می‌خواهد این موضوع را با آنها در میان بگذارد و همچنین تمایل دارد با اعضای خانواده‌اش که نزدیک به ۴ سال است آنها را ندیده است، ملاقات کند.

دادستانی کل در تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۱۴ مرسی و ۲۴ نفر دیگر را به اتهام اهانت به دستگاه قضایی به دلیل بیان برخی اظهارات و سخنان رسانه‌ای که باعث ایجاد نفرت نسبت به قضات می‌شود، ارجاع داده است. «عبدالمنعم عبدالمقصود» رئیس هیأت دفاع مرسی نیز در این باره گفت که دادگاه با درخواست موکلش برای ملاقات با او مخالفت کرده و ادامه جلسه را به روز ۳۰ سپتامبر موکول کرده است.

۴ دسامبر گذشته خانواده مرسی در بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمان بازداشت مرسی در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۱۳، برای نخستین بار موفق شده است با او در زندان برج‌العرب ملاقات کند.

محاکمه مرسی در ۵ پرونده همچنان ادامه دارد که عبارتند از: یورش به زندان‌ها که در این پرونده ابتدا حکم اعدام برای مرسی صادر و سپس دادگاه فرجام مصر آن را لغو کرد، جاسوسی بزرگ که حکم اولیه ۲۵ سال حبس برای مرسی صادر شد اما دادگاه فرجام آن را لغو کرد، حوادث کاخ الاتحادیه که در این پرونده حکم حبس ۲۰ ساله برای مرسی صادر شده است، جاسوسی برای قطر که در این پرونده نیز حکم حبس ۴۰ ساله برای مرسی شده است و پنجمین پرونده نیز اهانت به دستگاه قضایی است که رسیدگی به آن به روز ۳۰ سپتامبر موکول شد.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا