خبر های جدید

مسجد شبه جزیره کریمه در آتش سوخت

مسجد شبه جزیره کریمه در آتش سوخت

افراد ناشناس با پرتاب بمب‌های دست‌ساز مسجد شبه جزیره «کریمه»، از جمهوری‌های خودمختار روسیه را به آتش کشیدند. طبق گزارش سرویس مطبوعاتی سازمان مدیریت اجرایی مسائل دینی مسلمانان کریمه، افراد مهاجم پس از اینکه نتوانستند وارد مسجد شوند با پرتاب سه بمب دست‌ساز موسوم به «کوکتل مولوتف» به داخل و برافروختن آتش در اطراف ساختمان و پایین مناره، مسجد را به آتش کشیدند.

اژدر اسماعیل‌اف، مفتی مسجد کریمه گفت: این نخستین‌بار نیست که مهاجمان مسجد را به آتش می‌کشند. وی گفت: هفت ماه پیش نیز مسجد از سوی افراد ناشناس مورد هدف آتش‌سوزی قرار گرفت و حالا این وضعیت تکرار شده است. اسماعیل‌اف افزود: امیدواریم مهاجمان دستگیر شده و مجازات شوند. وی اظهار کرد: یک سؤال باقی می‌ماند و آن اینکه چه کسی از این حادثه سود می‌برد؟

شبه جزیره کریمه در شمال دریای سیاه و در جنوب اوکراین واقع شده و تقریباً کل این ناحیه به وسیله دریای آزوف(بخش شمالی دریای سیاه که از راه تنگه کرچ به آن می‌پیوندد) و دریای سیاه احاطه شده است. این شبه‌جزیره در ۱۶ مارس ۲۰۱۴ طی یک همه‌پرسی به روسیه الحاق شد.

هم‌اکنون ۱۲ درصد از جمعیت دو میلیونی شبه‌جزیره کریمه را مسلمانان تاتار تشکیل م‌یدهند. زبان آن‌‌ها شاخه‌ای از زبان ترکی است و بیشتر مسلمان حنفی مذهب هستند.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا