خبر های جدید

هشدار رئیس سیا : داعش ربطی به اسلام ندارد

هشدار رئیس سیا: داعش ربطی به اسلام ندارد

جان برنان، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) که سازمان تحت امرش، خود متهم به ایجاد گروه تروریستی داعش است، با هشدار نسبت به ارتباط دادن «اسلام» به داعش، اعضای این گروه تروریستی را عده‌ای بیمار روانی خواند.
برنان با هشدار به مردم نسبت به ارتباط دادن واژه «اسلام» یا «مسلمان» به گروه تروریستی دولت اسلامی شام و عراق (داعش)، گفت آن‌ها گروهی بیمار روانی هستند که مردم را مجبور به انطباق با قوانین خود می‌کنند.رئیس سیا افزود: منصفانه نیست این افراد به پیروان یک دین ارتباط داده شوند.

برنان همچنین با اشاره به لزوم محدود کردن فعالیت‌های آنلاین داعش که از طریق آن به مخاطبان خود دسترسی پیدا می‌کند، خواستار راه‌اندازی مدیریت نوآوری دیجیتال برای انجام عملیات سایبری علیه داعش شد.

سخنان رئیس سیا در باب عدم ارتباط اسلام با داعش در حالی مطرح شد که استیون کلی، از همکاران سابق سازمان جاسوسی آمریکا چندی پیش در گفت‌وگو با پرس‌تی‌وی گفته بود: داعش را خود آمریکا ایجاد کرد و اکنون آن را حمایت و اداره می‌کند.

وی با بیان این‌که واشنگتن هیچ قصد جدی‌ای برای از بین بردن داعش ندارد ادامه داد: اگر آمریکا به راستی قصد نابودی داعش را در سر داشت به جای بمباران‌های بی‌مورد منابع مالی این گروه را از بین می‌برد و یا افراد متفکر و فرماندهان این گروه را ترور می‌کرد.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا