خبر های جدید

افزایش درخواست‌ها برای کناره گیری السیسی از قدرت در سایت‌های اجتماعی

 افزایش درخواست‌ها برای کناره گیری السیسی از قدرت در سایت‌های اجتماعی

همزمان با نزدیک شدن به روز برگزاری تظاهرات علیه «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در روز ۲۱ آبان، درخواست‌ها برای کناره گیری السیسی از قدرت نیز افزایش یافت. فعالان سایت های اجتماعی توییتری هشتگی تحت عنوان «دلایل شکست السیسی» ایجاد کرده و ضمن تائید شکست السیسی، وی را عامل نابسامانی اقتصادی برشمردند.

بر اساس این گزارش، فعالان در این شبکه تاکید کردند که حکومت نظامی در اداره کشور شکست خورده است و این هشتگ به ترند اول تبدیل شده است. این در حالی است که فراخوان هایی با عنوان «انقلاب گرسنگان» و دعوت برای تظاهرات در روز ۱۱ نوامبر ( ۲۱ آبان) در سایت های اجتماعی منتشر شده است.

در همین رابطه ائتلاف ملی برای حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا که حامی محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مصر است، در بیانیه ای از مردم مصر خواست تا در تظاهرات روز ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان) که زمینه سازی برای خشم مردمی در سالروز انقلاب ژانویه است، مشارکت پر شور داشته باشند.

از سوی دیگر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر پیش بینی کرد که این فراخوان ها و درخواست برای کناره گیری السیسی از قدرت در اعتراض به تورم و اوضاع نابسامان اقتصادی با شکست مواجه شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره فراخوان گروه های مخالف دولت برای برگزاری تظاهرات مردمی در روز ۱۱ نوامبر گفت: مصری ها بیش از حد تصور این افراد از آگاهی برخوردارند و لذا تلاش این عناصر و افراد شرور محکوم به شکست است. وی افزود: ملت مصر از تلاش های مربوط به وارد کردن مصر به گرداب آگاه است و لذا سعی می کند که از وارد شدن به این گرداب دوری کند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا