خبر های جدید

تجمع مقابل مقر سازمان ملل در اعتراض به کشتار در میانمار

تجمع مقابل مقر سازمان ملل در اعتراض به کشتار در میانمار

جمعی از مسلمانان و نمایندگان جوامع مسلمان آمریکا مقابل مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تجمع و خشونت و کشتار دسته جمعی مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کردند.

شورای بنگلادش-آمریکا، مرکز فرهنگی روهینگیا در شیکاگو، انجمن روهینگیای دنیا در نیویورک و جمعیت بنگلادش و نهادهایی‌های دیگر با تجمع مقابل مقر سازمان ملل متحد در نیویورک٬ ضمن اعتراض به اعمال خشونت و کشتار دسته جمعی مسلمانان در میانمار از سازمان ملل خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای پایان دادن به خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در این کشور و اعطای شهروندی به مردم روهینگیا شدند.

معترضان با سردادن شعارهای “قتل عام در میانمار را متوقف کنید”، “ما عدالت می خواهیم”، و حمل نوشته‌های “بیایید برای پایان دادن به کشتار دسته جمعی در میانمار متحد شویم”، “به نسل کشی مسلمانان در میانمار پایان دهید” و “برای مسلمانان روهینگیا در میانمار منطقه امن می خواهیم” جنایات و کشتار دسته جمعی در این کشور را محکوم کردند.

سخنرانان در این تجمع که توسط آمریکاییان هم حمایت شد اعلام کردند که آنگ سان سوچی، وزیر امورخارجه و برنده جایزه صلح نوبل تحت تاثیر فشار نظامی قادر به توقف کشتار دسته جمعی و انتقاد از ارتش نیست. به گفته آنان کشورهای غربی به دلیل منافع ملی چشم خود را بر خشونت موجود در میانمار بسته اند.

همچنین از سازمان ملل متحد، سازمان همکاری کشورهای اسلامی، اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و کشورهای اسلامی خواستند برای حل این مشکل بیشترتلاش کنند. محی الدین محمد یوسف، رئیس انجمن مسلمانان روهینگیای دنیا گفت: برای محکومیت اعدام بدون محاکمه مسلمانان در آراکان توسط نیروهای امنیتی میانمار در این جا جمع شدیم.

در درگیری میان مسلمانان و بودیست ها در سال ۲۰۱۲ در ایالت آراکان تعداد زیادی از مسلمانان کشته شدند. صدها منزل و محل کار به آتش کشیده شد و هزاران روهینگیایی ناچار به ترک منطقه شدند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا