استادشیخ علی باپیردرموردداعش موضع خودرااعلام کرد.

«شیخ علی باپیر» امیر جماعت اسلامی در کردستان عراق با اظهار تأسف و ناراحتی از آنچه امروز به نام اسلام در عراق توسط داعش انجام می‌شود، اظهار داشت: اعتقاد من این است که اسلام آخرین پیام خداوند برای مردم در جهان است، اسلام دین رحمت و منزلت است مگر نه این است که پیامبر خداوند رحمت برای بشریت است.

 

به گفته وی دینی با این عظمت همه انسانها را مورد رحمت قرار می دهد و عالم انس و جن و حیات نیز از این پیام بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: در عین حال اگر گروهی و عده‌ای بیایند و به جای رحمت برای انسان‌ها و به جای اینکه ارزش‌های اسلامی را در خود برجسته کنند و همه را و حتی غیر مسلمانان را متحیر بکنند، کاری می‌کنند که مسلمانان را هم از دین اسلام گریزان می‌کنند.

خلافت داعش خلاف نص صریح قرآن و دین اسلام است

امیر جماعت اسلامی در ادامه سخنان خویش با تاکید بر اینکه آنچه امروز به نام خلافت اسلامی توسط گروه داعش در برخی مناطق سنی‌نشین عراق پیاده می‌شود برخلاف نص صریح قرآنی و دین اسلام است، اظهار داشت: تمامی مجازات اسلامی در آخرین روزهای حیات پیامبر آمده‌اند، این در حالی است که امروز عده‌ای با مجازت مردم دین خداوند را شروع می‌کند.

وی ادامه داد: قبل از هر چیز باید مردم آگاه شوند و با دین مبین اسلام هوشیار گردند و در مرحله بعد باید شرایط پیاده کردن دین اسلام را فراهم کرد و بعد از این مرحله است که اگر مردم خلافی مرتکب شدند به این معنا که این خلاف از سر عدم آگاهی و عدم آشنایی با اسلام و از سر نیازهای زمانی که دین اسلام نتوانسته است این نیازها را برطرف بکند نیست، مجازات شروع می شود و این مجازات برای این است که دین مردم، ثروت و سامان مردم، آرامش و امنیت،عقل و هوش مردم، زندگی مردم، ناموس و کرامت مردم را حفظ بکند و هر کسی این اصول را تهدید بکند مجازات می‌شود.

علی باپیر دین اسلام را دین سعادت مردم دانست و اضافه کرد: دین اسلام برای سعادت جامعه آمده و نباید مردم به خاطر دین کشته شوند. مگر نه آن است که لا اکراه و فی الدین، بخاطر دین، مردم نباید کشته شوند.

رفتار داعش هیچ اساس فقهی ندارد

وی گفت: در جامعه اسلامی و حکومت اسلامی مردم با ادیان مختلف در امان هستند چه برسد به اینکه به خاطر مذهب مردم کشته شوند، اگر در اصل دین اکراه نیست چگونه مذاهب مختلف مورد حمله قرار می گیرند، آنچه انجام می‌شود هیچ اساس فقهی ندارد، حکومت اسلامی از تامین نیازهای ضروری برای سلامت جامعه شروع می‌کند نه اینکه از کشتار و مجازات مردم شروع بکند.

به گفته وی اسلام در فضایی که هنوز سالم نشده است نمی‌آید مردم را به ناحق مجازات بکند. کسانی که به نام اسلامی می آیند و با مجازات دین خود را شروع می‌کنند، اصول اسلام را نقض می کنند.

داعش آب به آسیاب دشمن می‌ریزد

این شخصیت برجسته کُرد عراقی در ادامه می‌گوید: اسلام اجازه نمی‌دهد دین بر مردم تحمیل شود چون حق نیاز ندارد به زور بر مردم تحمیل شود و حق در مقابل ناحق و برای دفاع از خود نیازمند زور است اما نه برای تحمیل اجباری دین. حق اگر حق باشد در دل و جان مردم جاری می‌شود. باید بدانیم این جهان مکان تسویه حساب نیست بلکه مکانی است برای آزمایش ما انسانها، مکان تسویه حساب خداوند با مردم در روز رستاخیز است و پیامبر اسلام در مدینه نصرانی و یهودی و همه را قبول کرده بود.

شیخ علی باپیر با اظهار دلتنگی از این رفتارها درباره خلافت اسلامی داعش که به نام اسلام انجام می‌شود، تصریح کرد: در جهان اسلام وقتی با مردم بگونه‌ای رفتار می‌کنند که با دین اسلام منافات دارد ناراحت می‌شوم و می‌بینیم که این‌گونه دین اسلام به دست آنها گیر افتاده است. در خوشبینانه‌ترین حالت این افراد و گروهها آب به آسیاب دشمنان اسلام می‌ریزند و در بدبینانه‌ترین حالت این افراد و گروهها مزدور هستند و نقشه دشمنان اسلام را پیاده می‌کنند و این غم بزرگ جهان اسلام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا